گوگل3 میلیارد محصول را از فیلتر های سلامتی عبور داد

کالاسودا_شرکت گوگل در راستای طرح ایمن سازی محصولات خود ، فهرستی از 3 میلیارد محصول هوشمند و الکترونیک روانه بازار کرد .

مدتی پیش بود که گوگل از طرح فیلترینگ ایمنی خود خبرداد. طرحی که قرار بود به سنجش میزان امنیت و کنترل محصولات در برابر هکرها خبر می داد .

اکنون این شرکت در جدیدترین مطالعات خود خبر از بررسی بیش از 3 میلیارد محصول در سراسر جهان فناوری می دهد . این محصولا شامل اقلامی مثل  تبلت ، تلفن همراه، انواع موبایل های هوشمند و نوت بوک می شود . محسولاتی که هر یک به نوبه خود به نوعی از خدمات گوگل نیز بهره می برند .

اما یکی از دغدغه های کاربراین محصولات هوشمند امروزی این است  که هنگامی که به اینترنت متصل هستند امنیتشان حفظ شود . این موضوعی است که می تواند به واسطه نفوذ هکرها و یا هر نوع حمله هکری مورد تهدید واقع شود ، گاهی نیز استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین هنگام  استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت های اینترنتی مانع از نصب نرم افزارهای ناخواسته یا افزونه های نامطمئن  بر سیستم هوشمند یا سرقت اطلاعات مربوط به کلمات عبور و کارت های اعتباری می شود.

اکنون گوگل  برای حل این مشکل از فناوری های تازه ای مانند هوش مصنوعی و رایانه های دارای قابلیت خودآموزی برای ارتقای این خدمات و حفاظت بیشتر از کاربران استفاده کرده است. فناوری های مذکور برای اسکن کردن سریع و دقیق میلیون ها صفحه در روز و شناسایی ابزار آلوده کننده احتمالی مخفی شده در آنها قابل استفاده هستند.

افزون بر این ها گوگل قابلیت وبگردی ایمن را به برخی دیگر از تولیدات خود نظیر جستجوگر، جیمیل و فروشگاه پلی استور افزوده است. از ابزار یادشده حتی در پلاتفورم تبلیغاتی گوگل برای جلوگیری از تبلیغ سایت های آلوده استفاده شده است.

فشرده سازی حجم داده های  رد و بدل شده از طریق اینترنت به منظور کاهش هزینه های استفاده از خدمات اینترنت شرکت های مخابراتی از دیگر امکانات این طرح حمایتی است . بنابراین ،گوگل تنها اطلاعات ضروری را از طریق گوشی و تبلت برای کاربران ارسال می کند

ازاین طریق همچنین می توان افزونه های مخرب و برخی ابزارهای هکری که ممکن است در فروشگاه Chrome Web Store مخفی شده باشندنیز پیشگیری کرد.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

16 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش