گوگل3 میلیارد محصول را از فیلتر های سلامتی عبور داد

0
374
گوگل3 میلیارد محصول را از فیلتر های سلامتی عبور داد|کالاسودا

گوگل3 میلیارد محصول را از فیلتر های سلامتی عبور داد|کالاسوداکالاسودا_شرکت گوگل در راستای طرح ایمن سازی محصولات خود ، فهرستی از 3 میلیارد محصول هوشمند و الکترونیک روانه بازار کرد .

مدتی پیش بود که گوگل از طرح فیلترینگ ایمنی خود خبرداد. طرحی که قرار بود به سنجش میزان امنیت و کنترل محصولات در برابر هکرها خبر می داد .

اکنون این شرکت در جدیدترین مطالعات خود خبر از بررسی بیش از 3 میلیارد محصول در سراسر جهان فناوری می دهد . این محصولا شامل اقلامی مثل  تبلت ، تلفن همراه، انواع موبایل های هوشمند و نوت بوک می شود . محسولاتی که هر یک به نوبه خود به نوعی از خدمات گوگل نیز بهره می برند .

اما یکی از دغدغه های کاربراین محصولات هوشمند امروزی این است  که هنگامی که به اینترنت متصل هستند امنیتشان حفظ شود . این موضوعی است که می تواند به واسطه نفوذ هکرها و یا هر نوع حمله هکری مورد تهدید واقع شود ، گاهی نیز استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین هنگام  استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت های اینترنتی مانع از نصب نرم افزارهای ناخواسته یا افزونه های نامطمئن  بر سیستم هوشمند یا سرقت اطلاعات مربوط به کلمات عبور و کارت های اعتباری می شود.

اکنون گوگل  برای حل این مشکل از فناوری های تازه ای مانند هوش مصنوعی و رایانه های دارای قابلیت خودآموزی برای ارتقای این خدمات و حفاظت بیشتر از کاربران استفاده کرده است. فناوری های مذکور برای اسکن کردن سریع و دقیق میلیون ها صفحه در روز و شناسایی ابزار آلوده کننده احتمالی مخفی شده در آنها قابل استفاده هستند.

افزون بر این ها گوگل قابلیت وبگردی ایمن را به برخی دیگر از تولیدات خود نظیر جستجوگر، جیمیل و فروشگاه پلی استور افزوده است. از ابزار یادشده حتی در پلاتفورم تبلیغاتی گوگل برای جلوگیری از تبلیغ سایت های آلوده استفاده شده است.

فشرده سازی حجم داده های  رد و بدل شده از طریق اینترنت به منظور کاهش هزینه های استفاده از خدمات اینترنت شرکت های مخابراتی از دیگر امکانات این طرح حمایتی است . بنابراین ،گوگل تنها اطلاعات ضروری را از طریق گوشی و تبلت برای کاربران ارسال می کند

ازاین طریق همچنین می توان افزونه های مخرب و برخی ابزارهای هکری که ممکن است در فروشگاه Chrome Web Store مخفی شده باشندنیز پیشگیری کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها