یوتیوب به شما خواهد گفت دیروقت است بخوابید!

0
900

یوتیوب به کاربرانی که زیاد فیلم می‌بینند و به سختی از گوشی خود دل می‌کنند، هشدار یادآوری قرار داده تا به آنها بگوبد «دیر است، بخوابید!»

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، مدت زمان زیادی از معرفی قابلیت موسوم به Digital Wellbeing از سوی گوگل نمی‌گذرد.

گوگل این قابلیت را برای کاربرانی که بیش از حد وقت خود را پای گوشی می‌گذرانند، ایجاد کرده و به آنها اجازه می‌دهد تا با ایجاد reminder و هشدار یادآوری، در صورت نیاز از پای تماشای یوتیوب بلند شوند.

حالا و در عصر قرنطینه کرونایی کاربران وقت بیشتری صرف یوتیوب کرده و گوگل در پاسخ به این معضل و چالش جدید، ویژگی تازه‌ای به یوتیوب افزوده تا به کاربر یادآوری کند که زمان رفتن به رختخواب بوده و باید دست از تماشا بردارد.

کاربر قادر به تنظیم این موضوع است که آیا همچنان می‌تواند فیلم ببیند یا سیستم مانع از تماشا شود. زمان هشدار 10 دقیقه‌ای نیز قابل تعریف بوده و مانند ساعت هشدار موبایل، به توصیه خود ادامه دهد.

این عملکرد در تنظیمات حساب کاربری موجود است و با رفتن به پروفایل کاربری و انتخاب settings روی Remind me when its time to sleep سوئیچ کنید.

برای «ست» کردن  reminders همچنین می‌توان روی عکس پروفایل کلیک کرده و View Time را انتخاب کنید.

از طرف دیگر یوتیوب روی محبوبیت قابلیت take a break تاکید کرده و می‌گوید از زمان راه اندازی این ویژگی بیش از 3 میلیارد درخواست ثبت کرده است.

در حال حاضر گوگل آپدیتی روی اندروید و آی او اس برای یوتیوبرها ارسال کرده که قابلیت مذکور بعد از به روز رسانی در دسترس است.

طبق آمار 2 میلیارد کاربر به پلتفرم یوتیوب یه صورت ماهانه وصل شده و روزانه 1 میلیارد ساعت ویدئو تماشا می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها