یک ایمیل جعلی درباره کروناویروس اوکراین را بهم ریخت

0
1166

ارسال یک ایمیل جعلی به ظاهر از سوی وزارت بهداشت اوکراین در مورد کروناویروس و در کنار آن ورود مظنونان اوکراینی و {خارجی}به داشتن کرونا به این کشور، منجر به اعتراضات شدید در اوکراین شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به گزارش BuzzFeed News، ایمیلی که به نظر می‌رسد از سوی وزارت بهداشت اوکراین ارسال شده؛ حاوی اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس در این کشور بوده که در نهایت منجر به اعتراضات خشونت آمیز شد.

براساس بیانیه دولت، این ایمیل از خارج از اوکراین ارسال شده است و به دروغ ادعا کرده است که پنج مورد از ویروس کرونا در این کشور کشف شده است.

اما این ایمیل در همان روزی ارسال شده که خارجی‌های مقیم چین از ووهان در  اوکراین مستقر شدند؛ برخی از ساکنان اوکراین با مسدود کردن راه‌های منتهی به مراکز درمانی و در برخی موارد با خرد کردن شیشه‌های اتوبوس‌ حامل این افراد، اعتراض خود را نشان دادند.

طبق اخبار ۴۵ اوکراینی و ۲۷ تبعه خارجی که در چین سکونت داشتند؛ با پرواز به اوکراین بازگردانده شدند. اتوبوس حامل این افراد در راه بیمارستانی در “نووی سانژار” با معترضان رو به رو شد.

به منظور آرامش شهروندان، مرکز بهداشت عمومی اوکراین بیانیه‌ای را منتشر کرد که می‌گوید گزارش اعلام شده مبنی به ابتلا پنج مورد کروناویروس در این کشور نادرست است، ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در پست فیسبوکی خود تاکید کرد که این افراد سالم هستند و به مدت دو هفته در قرنطینه قرار می‌گیرند.

فقط دو مورد تأیید شده کرونا در اوکراین وجود داشته است که آنها نیز در کشتی پهلو گرفته در ژاپن بودندکه به گزارش BuzzFeed News، به طور کامل بهبود یافته‌اند.

در این میان تعداد زیادی از افراد از این ویروس ترس داشته و به جست و جوی اطلاعات در مورد آن می‌پردازند؛ خطر کروناویروس هنوز هم وجود داشته و شما را تهدید می‌کند؛ اما افراد سودجو با ارائه اطلاعات نادرست و اغفال کننده سعی در اغتشاش دارند. مخصوصاً این اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر بسیار زیاد شده است؛ بنابراین بهتر است به شایعات توجهی نکرده و اطلاعات و اخبار را از منابع موثق پیگیری کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها