۳۰ سال پیش این بوگاتی زیباترین خودروی جهان لقب گرفت + تصاویر

0
236

۳۰ سال پیش در چنین روزهایی بوگاتی، سوپر سدان Bugatti EB112 را در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآورد و همگان را محو ایده‌های نوآورانه خود کرد.

به گزارش کالاسودا، البته به دلیل زیبایی نامتعارف، با نظرات متفاوت روبرو شد اما خیلی زود مورد تحسین واقع شد و مجله Automobile  آن را زیباترین خودرو جهان لقب داد.

اما اگر چه مارس ۱۹۹۳ را همگان به خاطر سپردند اما بوگاتی فقط ۳ دستگاه از این مدل ساخت و آن را راهی بازار نکرد.

اگرچه سه دهه پیش، صنعت خودروسازی شاهد رونمایی از بوگاتی EB112 بود اما هرگز تولید انبوه نشد و میراث آن به عنوان نمادی از نوآوری و قدرت طراحی برند با بدنه تمام آلومینیومی و شاسی فیبر کربن مشترک با خودروی اسپرت EB110 باقی ماند.

این ابرخودروی چهار در که در ابتدا به دلیل زیبایی نامتعارفش با نظرات متفاوتی روبرو شد، به زودی مورد تحسین قرار گرفت و مجله Automobile در بدو ورود آن را «زیباترین خودروی جهان» نامید.

متأسفانه، این وسیله نقلیه پس از ورشکستگی کمپانی  Bugatti Automobili S.p.A در سال ۱۹۹۵، تنها یک خودروی مفهومی باقی ماند.

اما این مدل راه را برای اجزای زیبایی شناختی که امروزه مترادف با طراحی مدرن بوگاتی هستند، هموار کرد.

بعداً در دهه ۱۹۹۰، کارآفرین گیلدو پالانکا پاستور، قطعات یدکی و سه دستگاه لیفت بک EB112 را به دست آورد.

تحت پرچم تیم مسابقه موناکو، دو تا از این وسایل نقلیه در سال ۱۹۹۸ تکمیل شدند. یکی مشکی براق و دیگری رنگ آنتراسیت را به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است هر یک از این سه خودرو تفاوت‌های ظریفی مانند قرارگیری چراغ‌های عقب متمایز و پیشرفت‌های آیرودینامیکی را نشان می‌دهند.

البته قلب آن یک موتور 6.0 لیتری V12 تنفس طبیعی بود که ۴۶۰ اسب بخار قدرت (۳۳۸ کیلووات) و ۴۳۵ پوند فوت (۵۹۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کرد.

این سوپراسپرت که با یک گیربکس شش سرعته دستی و سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک جفت شده است، می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد و به حداکثر سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت{ ۳۰۰  کیلومتر در ساعت} دست یابد.

بوگاتی EB112 تعدادی از ویژگی‌های نوستالژیک در خود جای داده که به مدل‌های معروف برند افسانه‌ای فرانسوی اواخر دهه سی میلادی اشاره می‌کند، اما این ویژگی‌ها را در  خودرویی با مکانیک‌ خلاقانه ارائه کرده است.

آن زمان، خودرو EB112 از بسیاری جهات یک خودروی رویایی و پیشروی برای آنچه ما امروز به عنوان مدل‌های فست بک با عملکرد بالا می‌شناسیم بود.

جورجتو جوجارو، طراح نمونه مفهومی EB112، در این باره گفت: این طراحی به‌طور بی‌نقصی با ویژگی‌های فنی و مهندسی که عمدتاً از زمان خود جلوتر بود، ترکیب شده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها