2025 منتظر تاکسی‌های پرنده‌ی لیلیوم باشید

0
9720

تاکسی‌های پرنده‌ی لیلیوم در سال 2025 وارد فاز عملیاتی خواهند شد: این نقطه‌ی شروع آینده خواهد بود.

 

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat اگر بر اساس وعده‌های مدیران کمپانی، تاکسی‌های پرنده ی لیلیوم واقعا وارد فاز عملیاتی شوند، انقلابی در دنیای حمل و نقل به وجود خواهد آمد و هزینه‌ مسیرهای طولانی کاهش پیدا خواهند کرد.

دکتر رِمو گِربِر، مدیر بخش تبلیغات لیلیوم گفت در مقایسه با ماشین‌ها و قطارها، تاکسی‌های پرنده انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارند و زیرساخت‌های مورد نیازشان هم بسیار کمتر است. این یعنی مردم می‌توانند در فواصل طولانی‌تری از محل کار خود مستقر شده و هزینه‌ی رفت و آمد هوایی آنها از هزینه‌های رفت و آمد زمینی کمتر بوده و در عین حال سریع‌تر باشد.

لیلیوم یکی از چندین کمپانی در حال رقابت است که در حال راه اندازی تکنولوژی تاکسی پرنده‌ی الکتریکی خودران است.

چند ماه پس از اولین آزمایش موفق در سال 2017، این شرکت مستقر در مونیخ، رشد بودجه‌ی 90 میلیون دلاری پیدا کرد.

بهار امسال لیلیوم همچنین برنامه‌های بلند مدت خود را برای یک جت پنج صندلی که نسخه‌ پیشرفته تاکسی‌های پرنده محسوب می‌شود هم رسانه‌ای کرد.

 

جت لیلیوم

این کمپانی که در سال 2014 تاسیس شده است، از دو سال پیش، تعداد کارمندان خود را از 30 به 400 افزایش داده است که بخش اعظمی از آنها در حال کار کردن روی پروژه ی جت لیلیوم هستند. این جت قرار است 5 مسافر را در خود جای داده و به نوعی هسته‌ی مرکزی برنامه‌های آینده‌ی شرکت محسوب می‌شود.

این کمپانی در عین رایزنی‌های قانونی در اروپا و آمریکا برای کسب مجوزهای لازم، سعی دارد تجربه ی پروازهای پیش رو را برای مسافران دلپذیرتر کند. کاهش صدای موتور، یکی از چالش‌های پیش روی این شرکت است.

 

شبکه ی تاکسی های پرنده

به گفته ی گِربِر، مزیت دیگر تاکسی‌های پرنده این است که هزینه های رفت و آمد را کاهش می دهند. دلیل آن هم این است که بودجه ی لازم برای زیرساخت های راه آهن و جاده ها بسیار بیشتر است و حتی در طول زمان، افزایش پیدا می کند علاوه بر آن، این روش های حمل و نقل زمینی فقط شهر ها را از مسیر های محدود به یکدیگر متصل می کنند، در حالی که تاکسی های پرنده تمام این مسائل و مشکلات را به سادگی دور می زنند.

گِربِر همچنین افزود که هدف لیلیوم این است که ایستگاه هایی برای تاکسی های پرنده ی خود بسازد که سالانه ظرفیت جابجایی میلیون ها مسافر را داشته باشند. البته این پیشبینی تا حد زیادی به قیمت گذاری این سرویس هم وابسته خواهد بود که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. از طرفی گفته می شود که شبکه ی تاکسی های پرنده ی این شرکت، این ایستگاه ها را به برنامه های سفارش خودرو و سفری متل خواهد کرد.

لیلیوم از همین حالا در مورد شهر هایی که این سرویس قرار است در سال 2025 در آنها راه اندازی شود صحبت می کند. گِربِر قول داد لیلیوم پس از راه اندازی این سرویس برنامه ریزی می کند که این تاکسی ها در ارتفاع بالا تر پرواز کرده و موتور های بی سر و صدا داشته باشند تا به این ترتیب از آلودگی صوتی و بصری در آسمان بالای سر شهروندان جلوگیری شود.

گِربِر گفت آینده ی ما قرار نیست مثل فیلم های علمی تخیلی پسا زمانی، تاریک و پر از ماشین های پرنده باشد، چون هیچ کس چنین آینده ای را نمی خواهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها