مقایسه سامسونگ گلکسی A50 با هواوی P30 Lite، کدام گوشی قدرتمند تر است؟

0
1849
مقایسه سامسونگ گلکسی A50 با هواوی P30 Lite، کدام گوشی قدرتمند تر است؟

مقایسه سامسونگ گلکسی A50 با هواوی P30 Lite را باید مهم ترین چالش کاربران برای خرید گوشی های هوشمند حدود 4 میلیون تومان دانست. این دو گوشی هوشمند قابلیت های بسیار جالبی دارند که می تواند به خوبی تمام نیاز های یک کاربر از گوشی موبایل را برطرف کند. در این بخش قصد داریم به بررسی این دو میان رده جذاب بپردازیم.

بررسی قیمت گوشی های سامسونگ A50 با هواوی P30 Lite

قبل از بررسی برخی مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند قصد داریم به بررسی قیمت این دو محصول بپردازیم. این دو گوشی هوشمند قیمتی در حدود 3 میلیون و هشتصد تا 4 میلیون تومان دارد و به نوعی گوشی های میان رده پرفروش بازار موبایل ایران به شمار می روند.

بررسی قیمت گوشی های سامسونگ A50 با هواوی P30 Lite

بررسی طراحی هواوی P30 Lite و گلکسی A50

از نظر طراحی این دو گوشی هوشمند شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و به نوعی مطابق طراحی سال جاری هستند، هر دو گوشی هوشمند دارای بریدگی صفحه نمایش قطره ای هستند و حاشیه های بسیار کمی در بخش پایینی صفحه نمایش دارند. قاب پشتی نیز شرایط همین گونه است و هر دو میان رده جذاب موجود در بازار دارای سه لنز دوربین به عنوان دوربین اصلی در گوشه سمت چپ قرار دارند و فلاش ال ای دی نیز در پایین این لنز ها قرار دارد. بزرگترین تفاوت میان این دو گوشی هوشمند در بخش حسگر اثر انگشت است. حسگر اثر انگشت نماینده هواوی در قاب پشتی مانند بسیاری از گوشی های هواوی قرار گرفته است، با این وجود نماینده سامسونگ دارای حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش است و این موضوع در طراحی این دو گوشی تاثیر زیادی دارد.

موضوع دیگری که در طراحی این دو گوشی هوشمند می توان مشاهده کرد حک شدن برند سامسونگ روی مرکز قاب پشتی گوشی است در حالی که هواوی لوگوی خود را در پایین سمت چپ قرار داده است. همچنین لازم به ذکر است ضخامت میان رده هواوی کمتر از گلکسی A50 است و این گوشی هوشمند با ضخامت 7.4 میلی متری وارد بازار شده، در شرایطی که ضخامت a50 حدود 7.7 میلی متر است.

بررسی طراحی هواوی P30 Lite و گلکسی A50

بررسی گوشی های هواوی P30 Lite و گلکسی A50 از نظر سخت افزاری

در گام نخست به بررسی قیمت و همچنین ظاهر دو گوشی هوشمند میان رده و پرطرفدار موجود در بازار پرداختیم، حال قصد داریم به بررسی این دو محصول از نظر سخت افزاری بپردازیم.

گوشی P30 Lite دارای صفحه نمایش 6.15 اینچی است و هواوی برای این محصول از پل LTPS IPS LCD استفاده کرده است. این گوشی هوشمند مطابق انتظار دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس است و نسبت تصویر 84.2 درصدی خبر از حاشیه های بسیار کم این محصول می دهد. در طرف مقابل میان رده سامسونگ دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی است و مطابق بسیاری از گوشی های سامسونگ از پنل صفحه نمایش آمولد استفاده می کند. میان رده ی سامسونگ از محفاظ صفحه نمایش گوریلا گلس 3 بهره مند است که برای گوشی های میان رده یک نقطه قوت به شمار می اید.

موضوع بعدی این دو گوشی هوشمند را باید در بخش نرم افزاری دانست، P30 Lite هواوی دارای اندروید 9 است و از رابط کاربری EMUI 9 استفاده می کند. نماینده سامسونگ نیز شرایط مشابهی دارد و از اندروید 9 بهره می برد.

بررسی گوشی های هواوی P30 Lite و گلکسی A50 از نظر سخت افزاری

بررسی گوشی های هواوی P30 Lite و گلکسی A50 از نظر پردازنده

هر دو گوشی موبایل در بخش پردازنده قدرت بسیار خوبی دارند، نماینده سامسونگ دارای پردازنده 10 نانومتری اگزینوس 9610 است و در نسخه های مختلفی وارد بازار شده است، در حال حاضر نسخه 128 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت وارد بازار فروش می شود و از طرفی دیگر نیز نماینده هواوی با همین مقدار حافظه داخلی و رم در اختیار کاربران قرار می گیرد.با این تفاوت که میان رده هواوی دارای پردازنده کایرین 710 است. هر دو گوشی هوشمند یاد شده قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را دارند.

بررسی گوشی های هواوی P30 Lite و گلکسی A50 از نظر پردازنده

مقایسه دوربین P30 Lite و گلکسی A50 سامسونگ

همانطور که بیان شد میان رده های هواوی و سامسونگ دارای سه لنز دوربین اصلی هستند، A50 دارای لنز های 25 به عنوان لنز اصلی در کنار لنز های 8 و 5 مگاپیکسلی هستند، این دو لنز به ترتیب به عنوان لنز فوق عریض و همچنین عکس برداری بوکه کاربرد دارد.A50در بخش دوربین سلفی نیز شاهد لنز 25 مگاپیکسلی هستیم.

نماینده هواوی نیز شرایط مشابهی دارد و شاهد لنز های 24، 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم که برای این گوشی هوشمند توسعه پیدا کرده است. هواوی برای این نسخه از گوشی هوشمند خود لنز 32 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است که قدرت بسیار خوبی نیز دارد.

تاکنون به بررسی این دو گوشی هوشمند از نظر دوربین، پردازنده و… پرداختیم. حال در این بخش قصد داریم به بررسی این دو گوشی هوشمند از نظر باتری بپردازیم. میان رده ی هواوی در بخش باتری شاهد باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت  حدود 3480 میلی آمپری هستیم که از فناوری شارژ سریع 18 واتی بهره می برد. نماینده سامسونگ نیز از یک باتری 4000 میلی آمپری بهره مند است که مانند بسیاری از گوشی های گران قیمت این برند دارای فناوری  شارژ سریع 15 واتی است.

به طور کلی این دو گوشی هوشمند را باید از بهترین میان رده های موجود در بازار دانست که توانسته اند فروش بسیار خوبی را به دست آورند. با مشاهده ویژگی های این دو گوشی هوشمند انتخاب میان این دو محصول بسیار سخت است اما در نظر داشته باشید که حضور باتری 4000 میلی آمپری برای نماینده سامسونگ و همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هواوی می تواند معیار خوبی برای انتخاب میان این دو موبایل جذاب در نظر گرفته شود.

مقایسه دوربین P30 Lite و گلکسی A50 سامسونگ

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها