مدیر عامل هواوی: بدون گوگل هم شماره یکیم

0
377
مدیر عامل هواوی: بدون گوگل هم شماره یکیم

بنیانگذار و مدیر عامل هواوی، رن ژنگفی معتقد است که شرکت وی هنوز هم می تواند به بهترین برند جهانی گوشی های هوشمند تبدیل شود، حتی اگر از جانب اپلیکیشن ها و برنامه های گوگل محروم شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از CNN، این شرکت چینی در حال حاضر یکی از بزرگترین سازنده تجهیزات ارتباطی در دنیا است. این برند تا پیش از این در لیست سیاه آمریکا قرار بگیرد، در تعقیب سامسونگ بود تا بتواند به فروشنده شماره یک گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل شود.

قرار گرفتن در لیست سیاه موجب شد که از فروش و خدمات شرکت های امریکایی مانند اینتل، گوگل و برودکام به هواوی ممانعت به عمل آید، مگر اینکه مجوز دولتی برای این کار اخذ شده باشد.

اکنون سهم بازار هواوی در خارج از چین در حال کاهش است، زیرا مشتریان خارجی در خرید گوشی ای که دسترسی به پلی استور گوگل و برنامه های مشهوری چون اوبر، فیس  بوک و گوگل مپس نداشته باشد احتیاط به خرج می دهند.

اما مدیر عامل هواوی متعقد است که با وجود تمام این تحریم ها، هواوی هنوز می تواند به گوشی پر فروش و اول دنیا تبدیل شود. رن در مصاحبه روز گذشته خود با  CNN  در مورد اینکه آیا هواوی هنوز هم می تواند بدون گوگل به برند شماره یک گوشی های هوشمند جهانی تبدیل شود می گوید: فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاید، فقط نیاز به زمان بیشتر دارد.

هواوی تحت فشار یک کمپین گسترده تر ایالات متحده نیز قرار گرفته است، چرا که آنها می گویند محصولات هواوی یک خطر برای امنیت ملی محسوب می شود. ادعایی که این شرکت چینی آن را رد می کند.

هواوی بارها گفته بود که ترجیح می دهد در صورت امکان با گوگل کار کند. اما مدیر عامل هواوی اخیرا گفت که در حال کار روی یک برنامه پشتیبان گیری در مقیاس بزرگ است. همچنین هواوی در حال توسعه سیستم عامل خود به نام Harmony است که یک اپ استور نیز دارد.

رن گفت ایالات متحده هنوز قدرتمندترین کشور در زمینه نوآوری است و هیچ کس – از جمله چین – نمی‌تواند از این کشور تا دهه‌های آینده پیشی بگیرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها