با 10 ثروتمند تاریخ بشریت آشنا شوید

0
4026

شاید باورتان نشود اما این روزها از جف بزوس به عنوان ثروتمندترین مرد زمین نام برده می‌شود در حالی که باید بدانید خیلی مانده تا به دهمین نفر جدول ثروتمندترین‌های تاریخ برسد.

به گزارش کالاسودا، در فهرست تهیه شده نفر اول یعنی «مانسا موسی» را تقریبا هیچ کدامتان نمی‌نشناسید که دهمین امپراتور مالی  در افریقا بوده است.

در زمان او امپراتوری مالی بزرگترین تولیدکننده طلا بود و تقاضای جهانی به شدت افزایش پیدا کرده بود. وی نیمی از طلای جهان را در اختیار داشت و همه آن متعلق به شخص پادشاه بود.

سفر وی به مکه برای انجام حج برای این بود که ثروت خود را به رخ دنیا بکشد. کاروان وی شامل 60 هزار خدمت‌کار با 12 هزار برده با لباس طلا و ابریشم ایرانی بود. در کاروان وی 80 تا 100 شتر بود که هر کدام 300 پوند طلا حمل می‌کردند. وی در راه حج همه طلاها را به فقرا بخشید.

این کار وی باعث نابودی اقتصاد مناطقی شد که کاروانش از آنجا عبور کرد و بعد قیمت‌ها بالا رفته و تورم شدیدی ایجاد شد. وی بعدا ورشکست شد.

در ویدئوی زیر با بقیه ثروتمندان عالم بشریت آشنا شوید.

 

 

نفر دهم – ویلیام یکم یا ویلیام فاتح نخستین پادشاه دودمان نورمن‌ها در تاریخ انگلستان با ثروت 230 میلیارد دلار

نفر نهم- میر عثمان علی خان آخرین حاکم حیدرآباد هند با ثروت 236 میلیارد دلار {حاکم خیرخواهی که راه آهن، جاده و برق را وارد کرد}

نفر هشتم- نیکلاس رومانوف{نیکلای دوم روسیه،واپسین تزار که فرمانروایی وی با انقلاب 1917 به پایان رسید} با 300 میلیارد دلار ثروت

نفر هفتم- اندرو کارنگی {سرمایه‌دار و نیکوکار اسکاتلندی‌تبار آمریکایی و بنیان‌گذار فولاد کارنگی} با 309 میلیارد دلار ثروت

نفر ششم- یاکوب فوگر،معدن دار و بازرگان بزرگ آلمانی با 400 میلیارد دلار ثروت

نفر پنجم- جان راکفلر متولد نیویورک با 400 میلیارد دلار ثروت {نخستین میلیاردر آمریکایی}

نفر چهارم- اکبرشاه سومین پادشاه از سلسله گورکانیان هند {بزرگترین پادشاه هندوستان که 25 درصد از GDP جهان را در اختیار داشت} با 500 میلیارد دلار ثروت

نفر سوم- آگوستوس سزار نخستین امپراتور رم که از نوادگان برادری ژولیوس سزار بود. ثروتش معادل 3.4 تریلیون دلار معادل 30 درصد از GDP آن زمان جهان بوده است.

نفر دوم- امپراتور شنزونگ ششمین امپراتور دودمان سونگ بود که 30 درصد از GDP جهان را در اختیار داشت.

نفر اول- مانسا موسی که نیمی از طلای جهان را در اختیار داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها