گوگل کروم آگهی های مخرب را بلاک می کند

0
541
گوگل کروم آگهی های مخرب را بلاک می کند

گوگل کروم آگهی های مخرب را بلاک می کندکالاسودا – گوگل آپدیتی برای مرورگر کروم خود ارائه کرده است که می تواند آگهی های مخرب نشان دهنده در وب سایت ها را بلاک یا مسدود کند.

گوگل اقداماتی را برای مقابله با سو استفاده های تبلیغاتی از طریق به روز رسانی جدید خود در گوگل کروم به انجام رسانده است. امروز این شرکت اعلام کرد که نسخه بعدی این مرورگر محبوب یعنی کروم 71 مجهز به سیستم بلاک کردن آگهی هاست. این به این معنی است که هر نوع آگهی که این مرورگر تشخیص به مخرب بودن آن کند بلاک خواهد شد، حتی اگر این تبلیغ واقعا قصد سو استفاده نداشته باشد.

تبلیغاتی که تحت نظارت گوگل نیست

شاید برایتان جالب باشد که گوگل که از طریق تبلیغات ها کسب درآمد می کند چرا باید چنین کاری انجام دهد. این سایت برای تبلیغاتی خود قوانینی را در نظر گرفته و طبق اصول این روند را طی می کند. به همین جهت بسیاری از تبلیغات های مزاحمی که در سایت ها دیده می شود، تحت نظارت این شرکت نبوده و به همین دلیل سیاست هایی را در جهت غیرفعال کردن این تبلیغات مخرب در نظر گرفته است.

آگهی های مخرب با محتوای خشونت آمیز و مخرب

تبلیغاتی با محتوای خشونت آمیز و مخرب می تواند به چندین حالت در مرورگر ها وجود داشته باشد. شما ممکن است پنجره سایتی را باز کنید اما یک پاپ آپ در پس آن باز شده باشد که به صورت خودکار به سایتی رفته که شما احتمالا قصد بازدید آن را نداشته اید و حتی پیام های جعلی از سیستم شما به آن سایت تبلیغاتی ارسال کند و یا دست به سرقت اطلاعات شما بزند. همه این رفتارها سبب می شود که گوگل دست به اتخاذ چنین تصمیمی بزند.

گوگل کروم آگهی های مخرب را بلاک می کند

سایت ها اطلاعات کاربران را می دزدند

کروم 71 در ماه دسامبر برای کاربران عرضه خواهد شد و محافظت مرورگر از آگهی ها و بلاک کردن آن یکی از ویژگی هایی است که به آن اضافه خواهد شد. گوگل پیش از این در ماه نوامبر 2017 نیز اقداماتی را در این زمینه در برابر تبلیغات “ترفند برای کلیک کردن” به انجام رسانده بود؛ تبلیغاتی که سعی می کنند بازدیدکنندگان را از یک وب سایت به وب سایت دیگری هدایت کنند که قصد بازدید آن را ندارند. این کار به دلایلی چون سرقت اطلاعات مالی یا شخصی کاربران انجام می گیرد.

به صاحبان سایت فرصت تجدید نظر داده می شود

این مرورگر اکنون محتوا در وب سایت های تبلیغاتی را شناسایی کرده و در صورت مزاحم تشخیص دادن آن را بلاک می کند. ممکن است هر آگهی ای توسط مرورگر مسدود شود، حتی آنهایی که در دسته آگهی هایی که قصد سو استفاده دارند طبقه بندی نشده باشد. به صاحبان این سایت ها یک دوره 30 روزه مهلت داده می شود تا این تجربه را دیگر تکرار نکنند و در صورت تکرار وب سایت مسدود خواهد شد. البته کروم 31 به کاربران این اجازه را می دهد که این ویژگی را غیرفعال کنند اما بهتر است به صورت پیش فرض روشن بماند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها