اطلاعیه فیسبوک در زمینه حذف اخبار غلط و جعلی

0
400

کالاسودا_این سیاست جدید فیسبوک برای اولین بار در ماه گذشته در سریلانکا اجرا گردید.

این خبر دقیقاً بعد از اظهار نظر مارک زاکربرگ در مورد هولوکاست منتشر شد و این شرکت اخبار و اطلاعاتی که بخواهد منجر به خشونت شود را به طور کامل از شبکه اجتماعی حذف می کند. این کمپانی طی بیانیه این اظهار داشت (( بعضی اخبار و اطلاعات غلط منجر به خشونت های فیزیکی و آسیب های اجتماعی می گردد و به همین خاطر ما در سیاست جدید خود تصمیم گرفتیم تا اخبار این چنین را از این شبکه اجتماعی حذف کنیم. ما این سیاست گذاری جدید را طی ماه های آینده اعمال می کنیم. ))

در راستای سیاست جدید این شرکت، فیسبوک تمام پست ها و خبرها را بررسی می کند و خبرهایی که اشتباه و غلط بوده و دارای پتانسیل ایجاد خشونت و درگیری فیزیکی باشند را به طور کامل از روی این شبکه اجتماعی حذف می کند. این موضوع البته توسط یک شرکت که قرار است با فیسبوک همکاری داشته باشد پیگیری خواهد شد.

این شرکت قرار است با بررسی، پست ها و خبرهای که از نظر سیاست ها شامل خبرهای خشونت آمیز و اشتباه می شود حذف کند و همچنین با این کار خبرهای مشابه در این زمینه نیز به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد.

درحالی این سیاست گذاری جدید اعلام شد که ماه گذشته این شرکت این موضوع را برای سریلانکا فعال کرد. خبری منتشر شده بود که مسلمنان راهب های بودایی را مسموم کرده اند و این خبر بعد از تحقیقات مشخص شد که کاملاً اشتباه بوده به همین خاطر این خبر به طور کامل از روی این شبکه اجتماعی حذف شد. سریلانکا به صورت موقت در این کشور غیرفعال شد و دلیل این موضوع هم اتفاقات اخیر در این کشور می باشد.

سایت فیسبوک در زمینه‌های گوناگون مانند برخورد با کاربران خود، حریم شخصی، امنیت کودکان و عدم قابلیت حذف حساب‌های کاربری بدون حذف دستی اطلاعات، مورد نقد قرار گرفته‌است.

در طول دوره ی حیات، فیسبوک دچار تغییرات فراوانی شده‌است که مستقیماً کاربران خود را تحت تأثیر قرار داده و این تغییرات عموماً مورد انتقاد واقع‌ شده‌اند. برای نمونه می‌توان به تغییر ظاهر وبگاه آن در سال ۲۰۰۸، تغییر در شرایط استفاده اشاره کرد. علاوه‌بر این انتقادها، بارها نیز از فیسبوک شکایت شده‌است. امیدواریم که تغییرات اخیر در این سایت و سیاست های جدید اعمال شده، دوباره برای این شرکت دردسرهایی را ایجاد نکند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها