پردازنده جدید مدیاتک میزبان گوشی های پایین رده می‌شود

0
517

کالاسودا  – مدیاتک پردازنده جدید این شرکت که اولین تراشه سری Helio A است، را رونمایی کرد.

اگر به مشخصات بسیاری از گوشی های میان رده و پایین رده توجه کنید می بینید که بسیاری از آنها از تراشه های مدیاتک استفاده کرده اند. همین مسئله سبب خوش قیمت تر شدن آنها می شود.

تراشه جدیدی که این شرکت معرفی کرده است نیز برای استفاده از گوشی های پایین رده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع این شرکت به تراشه های مقرون به صرفه خود معروف است. مدیاتک امروز اعلام کرد که پردازنده جدید این شرکت به نام Helio A22 در تلاش است که با سری اسنپدراگون ۴۰۰ از شرکت کوالکام رقابت کند. حرف A در نام سری هلیو A، ابتدای کلمه‌ی «Advanced» به معنی پیشرفته است.

تراشه‌ های سری Helio A، برای گوشی ‌های پایین‌ رده با حدود قیمت ۱۰۰ دلار یا بیشتر طراحی شده است و امکانات جدیدی را در اختیار کاربران گوشی‌ های اقتصادی قرار می‌ دهد. اولین تراشه‌ی معرفی شده از سری هلیو A، تراشه‌ی هلیو A22 است که قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به تراشه‌ی قبلی مدیاتک یعنی هلیو پی ۲۲ دارد.

پردازنده مدیاتک هلیو A22 بر اساس هسته ARM Cortex –A53 طراحی شده است. این محصول با یک GPU از شرکت Imagination ترکیب شده است. مدیاتک می گوید که این تراشه ۳۰ درصد سریعتر از محصولات قبلی است و در مقایسه با گزینه های جایگزین دیگر دارای ۷۲ درصد بهبود عملکرد گرافیکی است.

با این حال در کنفرانس خبری این شرکت، صحبتی از گزینه های جایگزین نیامده است. در عمل، Helio A22 بیشتر جانشین تراشه‌ هایی همچون MT6738 / MT6739 چهار هسته ‌ای خواهد بود. از سوی دیگر یکی از اهداف شرکت مدیاتک این است که به جای استفاده از شماره محصولات MTxxxx، از اسامی مخفف سری‌ های X/P/A که به وضوح بازار محصول و نوع تراشه را مشخص می ‌کنند، بهره ببرد.

همچنین در بخش دوربین نیز سبب پیشرفت هایی شد. هلیو ۲۲ از سنسور تا ۲۱ مگاپیکسل با دوربین دوگانه  با سنسورهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی و حتی حسگر تشخیص چهره پشتیبانی می کند. به نظر می‌رسد که در آینده ای نزدیک تولیدکنندگان زیادی بخواهند این پردازنده را در گوشی های پایین رده و میان رده خود تست کنند.

در انتها باید گفت شاید رونمایی از سخت افزارهای پایین‌ رده برای برخی کاربران خوشایند نباشد؛ ولی باید قبول کنیم که با معرفی تراشه‌ های ارزان قیمت برای گوشی‌ های اقتصادی، امکان برقراری اتصال به اینترنت ۵G و شبکه‌ی LTE برای این کاربران نیز فراهم می‌ شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها