راه اندازی سامانه تولید در کشور

0
160

 برای طی مراحل تولید به صورت الکترونیک اخیراً سامانه ای با نام بهین یاب در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا در سال حمایت از تولید دولت برای کاهش موانع بر سر راه هم صنایع و تولیدکنندگان در به راه اندازی سامانه بهین یاب زده است.

بنابراین گزارش، سامانه بهین یاب یکی از سامانه های محوری خدمات الکترونیکی در حوزه صنعت می باشد که بیش از 50 فرآیند مرتبط با حوزه های صدور مجوزها، صدور معافیت ها و ارائه خدمات مرتبط با بخش تولید را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد.

این فرآیندها قبلا به صورت فیزیکی، غیر شفاف و مستلزم حضور مراجعین به بخش های مختلف این وزارت بوده ولی هم اکنون با رویه ای شفاف و به صورت الکترونیکی است.

پیش از راه اندازی سامانه بهین یاب واحدهای تولیدی به منظور اخذ مجوز، دریافت معافیت ها و ارائه خدمات مرتبط با بخش تولید می بایست از سازمان های مختلف و بخش های اداری متعدد وزارت صنعت معدن و تجارت این مجوزها را دریافت می کردند. اما حالا با وارد شدن به سامانه بهین یاب در عرض یک روز می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

این در حالی است که واحدهای تولیدی راکد و یا کم درآمد هم می توانند در بخش‌هایی از این سامانه با ارائه مدارکی دال بر ورشکستگی و مشکلات مالی از دولت درخواست تسهیلات و کمک داشته باشند.

گفتنی است در امسال که سال حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده دولت می کوشد تا با استفاده از تکنولوژی واحدهای تولیدی را یاری کند و زمینه را برای فروش کالاهای داخلی در بخش های مختلف در بازار ایران فراهم کند. افزایش کیفیت کالاهای داخلی نیز مورد تاکید دولت قرار گرفته است تا بتواند با افزایش میزان رقابت بین واحدهای تولیدی داخلی و خارجی، مشتریان را به سمت کالاهای ایرانی سوق دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها