مقایسه سامسونگ و هوآوی ؛ آیا این رقابت برنده دارد؟

0
7088
مقایسه سامسونگ و هوآوی ؛ آیا این رقابت برنده دارد؟

مقایسه سامسونگ و هوآوی ؛ آیا این رقابت برنده دارد؟کالاسودا- مقایسه سامسونگ و هوآوی موضوعی است که نه تنها در کشور ایران بلکه در سراسر جهان یکی از جذاب ترین رقابت ها در میان برند های موبایل محسوب می شود. این اتفاق زمانی جذاب تر شد که سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2018 با وجود اینکه ماه ها است  در صدر پرفروش ترین برند های موبایل قرار دارد اما با یک رقیب چینی قدرتمند مواجه است در نتیجه مقایسه سامسونگ و هوآوی  شکل جدی تری پیدا خواهد کرد و اگر سامسونگ  سرعت پیشرفت خود را کاهش دهد ممکن است در مقایسه سامسونگ و هوآوی کفه ی ترازو به سمت برند چینی سنگینی کند. حال با تمام این وجود در مقایسه سامسونگ و هوآوی هرکدام ویژگی های خاصی دارند که نمی توان به طور یقین اعلام کرد مقایسه سامسونگ و هوآوی به سود هوآوی است یا سامسونگ. در این میان قصد دارید ویژگی های منحصر به فرد این دو برند را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم کمی به مقایسه سامسونگ و هوآوی بپردازیم.

مقایسه سامسونگ و هوآوی از زادگاه این دو برند آغاز می شود

کمپانی قدرتمند سامسونگ حدود هشتاد سال قدمت دارد و از این جهت مقایسه سامسونگ و هوآوی کاملا شرایط را به سود سامسونگ تغییر می دهد. دفتر مرکزی این شرکت در بخشی به نام سامسونگ در شهر سئول کره ی جنوبی قرار دارد اما رقیب این برند کره ای و پرسایقه بسیار جوان است به گونه ای که در حدود ده سال پیش کمتر کسی انتظار ظهور برندی به نام هوآوی را در عرصه گوشی های هوشمند داشت. برند هوآوی در حدود سی سال قدمت دارد و این برند که در حال حاضر برند اول کشور چین در ساخت گوشی های هوشمند به حساب می آید، در شهر شنژن چین تاسیس شده و تاکنون فعالیت های اصلی خود را در این شهر انجام داده است، با توجه به مقایسه سامسونگ و هوآوی در بخش سال های فعال در بازار جهانی خواهیم دریافت که این برند قدرت بالاتری در جذب مشتریان داشته که توانسته موفقیت های خود را برای طولانی مدت حفظ کند.

اگر قصد مقایسه سامسونگ و هوآوی را داشته باشیم بهتر است در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که هوآوی یک برند با سیاست های کمپانی های چینی است که تمرکز خود را بیشتر روی فروش بالای محصولات خود قرار می دهد و کمتر روی نوآوری های خاصی روی گوشی های موبایل توان خود را قرار می گذارد، از سوی دیگر برند کره ای سامسونگ همچنان روی نو آوری های خود تمرکز دارد نوآوری های که در چند سال گذشته بسیار بیشتر شده است و در حال حاضر سامسونگ را باید تنها برندی دانست که در ظاهر گوشی های خود از اپل تقلید نمی کند و از دید بسیاری مقایسه سامسونگ و هوآوی به دلیل اصالت کره ای سامسونگ کاملا یکطرف است، از طرفی دیگر مقایسه سامسونگ و هوآوی از دید چینی ها برنده از پیش تعیین شده دارد و چینی ها در مقایسه سامسونگ و هوآوی شکت نمی خورند. ( با جستجوی عبارت Samsung Vs HUAWEI می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید)

پردازنده های انحصاری ؛ هوآوی سال بهتری را گذراند

در بخش مقایسه سامسونگ و هوآوی باید این موضوع را در نظر بگیریم که هوآوی بیش از 70 درصد محصولات خود را با پردازنده های کایرین روانه بازار می کند وبیشتر در بخش گوشی های ارزان قیمت به همکاری با کوالکام و مدیاتک می پردازد. هوآوی در سال جاری کایرین 980 را روانه بازار فروش کرد که اولین پردازنده هفت نانومتری روی گوشی های هوشمند محسوب می شود و سامسونگ که پرچمداران خود را در دو نسخه اگزینوس و اسنپدارگون روانه بازار می کند. برترین محصول سامسونگ را باید در این بخش اگزینوس 9810 دانست. این پردازنده با وجود آنکه قدرت پرداشی بسیار مناسبی دارد اما در حال حاضر امکانات کمتری را در مقایسه با کایرین 980 در اختیار کاربران قرار می دهد. البته در مقایسه سامسونگ و هوآوی باید یک موضوع را در نظر بگیریم که سامسونگ برخی از پردازنده های خود را نیز به شرکت های دیگر به تعداد محدود می فروش که مدیر عامل هوآوی اعلام کرد که هیچگاه این اتفاق برای هوآوی رخ نخواهد داد.

صفحه نمایش یا دوربین ؛ هوآوی و سامسونگ برابر هستند

مقایسه سامسونگ و هوآوی در بخش دوربین و صفحه نمایش بسیار جالب است. زمانی که صحبت از مقایسه سامسونگ و هوآوی می شود کاربران و علاقه مندان این برند صفحه نمایش با کیفیت این برند را مثال می زنند که بدون شک نیز پرچمدران سامسونگ مانند گلکسی نوت 9 برترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند را دارند و باید در این بخش سامسونگ را بدون رقیب دانست. اما هوآوی رقابت را به این برند کره ای واگذار نمی کند هوآوی در بخش دوربین با شرکت لایکا همکاری می کند که در این بخش بسیار موفق عملکرده اند و هوآوی توانست با عرضه گوشی های هوشمند با سه لنز دوربین قدم مهمی برای کاربران و علاقه مندان در بخش مقایسه سامسونگ و هوآوی بردارد. پرچمدار هوآوی در مقایسه سامسونگ و هوآوی امتیاز های بسیار خوبی را برای هوآوی همراه داشته است،اما سامسونگ به زودی قصد دارد جهان را شگفت زده کند. 

مقایسه سامسونگ و هوآوی ؛ آیا این رقابت برنده دارد؟

با تمام این وجود اگر قصد مقایسه سامسونگ و هوآوی را دارید پیشنهاد  می کنیم که باید تمام مسائل را در بخش مقایسه سامسونگ و هوآوی در نظر بگیریم به عنوان مثال قلم اس پن سامسونگ برای بسیاری از کاربران می تواند بخش قابل توجهی از مقایسه سامسونگ و هوآوی را پوشش دهد و از طرفی دیگر برای مقایسه سامسونگ و هوآوی می توان به باتری های بسیار بزرگ و هوش مصنوعی هوآوی نیز اعتماد کرد. با این وجود نمی توان هیچگاه مقایسه سامسونگ و هوآوی را به برترین شکل انجام داد زیرا تمام توسعه دهندگان شرکت های هوآوی و سامسونگ موضوع مقایسه سامسونگ و هوآوی را بسیار جدی دنبال می کند و اگر در یک بخش ضعیف عمل کنند برای مقایسه سامسونگ و هوآوی بخش دیگر را قدرتمند تر روانه بازار می کنند.

نتیجه گیری : سامسونگ یا هوآوی، کدام برتر است ؟

مقایسه سامسونگ و هوآوی را اگر بخواهیم به بخش دیگری نیز ارجاع دهیم بهتر است این موضوع را در نظر بگیریم که هوآوی برندی مقایسه سامسونگ و هوآوی ؛ آیا این رقابت برنده دارد؟ارزانتر از سامسونگ است و در هنگام خرید با مقایسه سامسونگ و هوآوی می توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد اما از طرفی دیگر ریسن خرید یک برند چینی با دلیل ارزان تر بودن باید به صورت کامل بررسی شود و مقایسه سامسونگ و هوآوی را از نظر مقرون به صرفه بودن و استفاده از قطعات با کیفیت دیگر نیز بررسی کنیم.اگر مقایسه سامسونگ و هوآوی در سال های 2015 یا قبل از آن پرسیده می شود بدون شک برنده مقایسه سامسونگ و هوآوی، برند کره ای سامسونگ بود. نظر شما در مورد مقایسه سامسونگ و هوآوی چیست؟ در مقایسه سامسونگ و هوآوی کدام را برتر می دانید آیا اصلا مقایسه سامسونگ و هوآوی به طور کلی اتفاق درستی است؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها