مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1، کدام گوشی میان رده را بخریم؟

1
1739
مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1، کدام گوشی میان رده رده بخریم؟

هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1 را باید از بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار دانست که با قیمتی کمتر از 3 میلیون تومان به فروش می رسد. این دو گوشی هوشمند جذابیت های خاص خود را دارند و در این بخش قصد داریم به بررسی این دو محصول پرطرفدار در بازار بپردازیم.

بررسی قیمت هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1 در بازار ایران

همانطور که بیان شد هر دو گوشی هوشمند با قیمتی کمتر از 3 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. این گوشی های هوشمند با قیمتی در حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد و توانسته اند طرفداران بسیار زیادی را برای خود به دست آورند.با این وجود در نظر داشته باشید که چندین ماه جدیدتر از نماینده نوکیا وارد بازار فروش شده و به نوعی محصولی به روز تر به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : بررسی مشخصات فنی و لیست قیمت گوشی موبایل

بررسی قیمت هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1 در بازار ایران

مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1 از نظر ظاهری

در بخش ظاهر گوشی های یاد شده هر دو محصول قدرت بسیار خوبی در این زمینه دارند و به نوعی توانسته اند امتیاز های خوبی کسب کنند. نماینده هواوی در میان گوشی های کمتر از 3 میلیون تومان با استفاده از مکانیزم خاص خود برای دوربین توانسته بدون بریدگی صفحه نمایش یا حفره صفحه نمایش زیبایی خاصی به دست آورد و نماینده نوکیا نیز از اولین میان رده هایی به شمار می رود که با بریدگی صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از نظر جنس بدنه نیز در نظر داشته باشید که نماینده هواوی با بدنه پلاستیکی در اختیار خریداران قرار می گیرد و نوکیا 7.1 نیز دارای بدنه ی شیشه ای و فریم فلزی است که توانسته جذابیت های بسیاری را از نظر ظاهری برای طرفداران خود به وجود آورد.

موضوع دیگری که در این میان می توان مورد بررسی قرار داد ضخامت این دو گوشی هوشمند است. نماینده نوکیا ضخامت 8 میلی متری دارد و میان رده هواوی نیز 8.8 میلی متر ضخامت دارد. به طور کلی از نظر ظاهری هر دو گوشی هوشمند قابلیت های خاص خود را دارد و می توانید بر اساس سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید.

مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با نوکیا 7.1 از نظر ظاهری

مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 از نظر مشخصات فنی

هواوی Y9 Prime 2019 یکی از بهترین میان رده های هواوی در بازار ایران به شمار می رود و حضور پردازنده 12 نانومتری کایرین 710 و همچنین سه لنز دوربین اصلی توانسته شرایط خوبی را برای کاربران ایجاد کند، از طرف دیگر نماینده نوکیا نیز توانسته با پشتیبانی از اندروید وان و همچنین وعده به روز رسانی های متعدد برای خود مورد تایید کاربران قرار گیرد.حال قصد داریم به مرور ویژگی های این دو محصول به صورت کاملتر بپردازیم.

مقایسه هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 از نظر مشخصات فنی

هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 در بخش صفحه نمایش

این دو گوشی هوشمند از نظر صفحه نمایش تفاوت های خاص خود را دارند. میان رده نوکیا صفحه نمایش کوچکتری دارد و اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچکتر خریداری کنید برای شما جالب توجه خواهد بود، نوکیا 7.1 دارای پنل IPS LCD است و نسبت تصویر 19 به 9 در کنار رزولوشن فول اچ دی پلاس یکی از بهترین ویژگی های این گوشی هوشمند به شمار می رود. ویژگی جالب این میان رده را باید پشتیبانی از پنل صفحه نمایش گوریلا گلس 3 در نظر گرفت و یک میان رده تمام عیار در این بخش به شمار می رود.

در طرف مقابل Y9 Prime 2019 دارای پنل LTPS است و صفحه نمایش 6.59 اینچی دارد. نسبت تصویر به صفحه نمایش 19.5 به 9 یک خبر بسیار خوب برای طرفداران هواوی به شمار می رود و شاهد رزولوشن فول اچ دی پلاس برای این محصول هستیم.

هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 در بخش صفحه نمایش

مقایسه میان رده های هواوی و نوکیا در بخش دوربین

مقایسه این بخش را با نماینده هواوی آغاز می کنیم. Y9 دارای لنز های 16، 8 و 2 مگاپیکسلی است. این گوشی هوشمند قابلیت فیلم برداری با رزولوشن فول اچ دی با نرخ 30 فریم را در اختیار کاربران قرار می دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز به صورت پاپ آپ است و از همان لنز 16 مگاپیکسلی اصلی می توان برای دوربین سلفی استفاده کرد.

نماینده نوکیا در این بخش با لنز های 12 و 5 مگاپیکسلی یک دوربین دوگانه را تشکیل می دهد. لنز 5 مگایپسلی برای عمق تصویر است و استفاده از فلاش ال ای دی دوگانه و همچنین قابلیت فیلم برداری 4K از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می رود. در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی برای این گوشی هوشمند هستیم.

مقایسه میان رده های هواوی و نوکیا در بخش دوربین

هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 در بخش پردازنده

نوبت به مرور پردازنده های این دو گوشی هوشمند می رسد. هواوی Y9 Prime 2019 با پردازنده قدرتمند کایرین 710 در اختیار خریداران قرار می گیرد و نسخه 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت در بازار ایران موجود است. نماینده نوکیا نیز از پردازنده میان رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 636 بهره می برد. این موبایل نیز با 64گیگابایت حافظه داخلی و رم 4 گیگابایتی می تواند شرایط مشابهی را با نماینده هواوی ایجاد کند. هر دو گوشی موبایل قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را دارند.البته هر دو گوشی یاد شده در نسخه های متعددی در بازار جهانی موجود هستند و به فروش می رسند.

در کنار سخت افزار های یاد شده بهتر است این موضوع را در نظر بگیریم که نماینده هواوی با اندروید 9 و همچنین رابط کاربری EMUI 9.1 هواوی در بازار موجود است و نوکیا 7.1 نیز دارای اندروید 8 است که می تواند به روز رسانی های اندروید را تا دو نسخه دیگر نیز دریافت کند.

هواوی Y9 Prime 2019 با Nokia 7.1 در بخش پردازنده

باتری هواوی Y9 Prime 2019 یا Nokia 7.1

Nokia 7.1 دارای باتری 3060 میلی آمپری لیتیوم یونی است و از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند. پورت شارژ این میان رده نوکیا از نوع Type_C در نظر گرفته شده و در طرف مقابل نیز شاهد باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپری برای میان رده هواوی هستیم.

باتری هواوی Y9 Prime 2019 یا Nokia 7.1

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
علی جزینی
4 سال پیش

من هواوی را ترجیح میدهم