چگونه در کار خود برتر از دیگران باشیم؟

0
304
چگونه در کار خود برتر از دیگران باشیم؟

آیا نیاز دارید که در کارتان عالی باشید؟ آیا شما به دنبال یک افزایش یا ارتقاء در شغل خود بوده، یا به دنبال جستجوی شغلی بعدی خود هستید ، یادگیری چگونگی بهبود عملکرد و افزودن مهارت های بیشتر و دستاوردهای حرفه ای به رزومه کاری شما برای پیشبرد اهداف حرفه ای شما بسیار مهم است. علیرغم اینکه اخیراً استخدام شده اید یا سالها تجربه در نقش فعلی خود دارید ، همیشه روش هایی برای بهبود عملکرد شما وجود دارد. در اینجا 15 ایده وجود دارد که می توانید از آنها برای تعالی و برتر شدن در کار خود استفاده کنید.

 اهداف کارفرمای خود را درک کنید

برخی از افراد سالها در مشاغل خود مشغول به کار هستند بدون اینکه واقعاً کارفرمای خود را بشناسند یا درک کنند. این اشتباهی است که بسیاری از کارمندان در شغل خود مرتکب می شوند.

اهداف شرکت شما چیست؟ این اطلاعات برای موفقیت شما مهم است. نقش شما چگونه می تواند بر این اهداف تأثیر بگذارد و چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر بیشتری داشته باشد؟ از روسا و همکاران خود برای پیشنهادات بیشتر سوال کنید.

از خود بپرسید، چه کسی اخیراً ترفیع و ترقی یافته است و برای ارتقاء چه کارهایی انجام داده اند؟ اگر پاسخ این سوال را نمی دانید از خود آنها بپرسید. می توانید از داستانهای آنها بیاموزید و بفهمید که چگونه می توانید پیشرفت کنید.

 اهداف کارفرمای خود را درک کنید

از خوب و بد مدیر خود بیاموزید

لازم نیست با رئیس خود دوست صمیمی باشید. در واقع ، شما حتی نیازی به دوست داشتن رئیس خود ندارید. اما باید رئیس خود را بشناسید. هرچه بهتر بدانید که رئیس و ارزش های او چه چیزهایی است، بهتر می توانید کار خود را مطابق انتظارات و خواسته های او انجام دهید. هنگامی که بتوانید وظایف خود را به روشی انجام دهید که برای رئیس شما خوشایند باشد ، احتمال بیشتری دارد که رئیس شما تشخیص ترفیع شغلی را به شما بدهد.

از خوب و بد مدیر خود بیاموزید

تیم خود را نمایش دهید

“عضوی از یک تیم بودن” کاری است که باید تصور شود هر کارمند باید انجام دهد. در واقع هر فرد در گروه دارای نقش است. اما هماهنگی با دیگر افراد تیم سخت تر از آنچه است که تصور می شود، اما بازیکن یک تیم به چه معناست؟ برای برتری در کار ، باید یاد بگیرید که عضوی مفید برای تیم خود باشید. برای شروع ، بدانید که هم تیمی های شما چه قدر ارزش دارند تا بتوانید طرز فکر آنها را به اشتراک بگذارید. آنها وقتی به این وظیفه عمل می کنید یا صادقانه برایشان توضیح بدهید که نمی توانید این کار را انجام دهید، از شما قدردانی خواهند کرد.

تیم خود را نمایش دهید

با همکاران خود آشنا شوید

افرادی که در محل کار سرآمد هستند غالباً با افرادی در خارج از تیم یا بخش خود ارتباط دارند. آنها می دانند که رشد روابط خوب با افراد در سراسر بخش ها می تواند پل هایی بسازد و همکاری را آسان تر کند. بخش های مختلف یک شرکت می توانند رقابت داخلی و مشاجره ایجاد کنند ، اما اگر شما با همه طرف ها سازنده پل و برقراری ارتباط باشید، به راحتی می توانید نتیجه بدست آورید. هر کارفرمایی برای افرادی که می توانند هماهنگی شرکت را حفظ کنند ، ارزش قائل هستند.

با همکاران خود آشنا شوید

به دنبال شایعات نباشید

ساختن پل در هنگام شایعه پراکنی سخت است. مهم نیست که تا چه اندازه کارمند خوبی باشید، با گرفتار شدن در شایعات به سرعت موقعیت خود را با رئیس و شرکت خود کاهش می دهید. همچنین شما را از تمرکز بر نحوه برتری در کار خود دور می کند. بالاتر از شایعات و اختلافات فکر کنید و در شایعات اداری در محیط کار شرکت نکنید.

به دنبال شایعات نباشید

 نگرش مثبت داشته باشید

در کمال تعجب، افراد دوست دارند با افرادی کار کنند که نگرش مثبتی دارند. نگرش ها می توانند مسری باشند و مثبت باعث رشد مثبت می شود. فردی باشید که با داشتن نگرش خوش بینانه در محل کار ، امید را در شرکت پخش می کند. بودن یک فرد پشتیبان که سعی در روشن کردن روزهای دیگران دارد ، همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. به علاوه ، می تواند به شما در پیشبرد کمک کند. استخدام کنندگان دریافتند که نگرش مثبت یکی از مهمترین صفت ها در استخدام افراد است.

 نگرش مثبت داشته باشید

بازخوردها را با لطف پذیرا باشید

یکی از سخت ترین چیزها برای یادگیری بسیاری از افراد ، نحوه برخورد با انتقاد سازنده است. کسانی که در مورد چگونگی برتری در محل کار می دانند درک می کنند که با استفاده از انتقادات آگاهانه می توان عملکرد شغلی خود را بهبود بخشید.

بله ، برخی از کارفرمایان واقعا می خواهند همه چیز به روشی منطقی انجام شود وبه سادگی بازخورد ارائه می دهند انتقادها را برای انجام کار بهتر پذیرا باشید. هدف این است که انتقاد سازنده رئیس خود را در نحوه انجام کار خود اجرایی کنید. واقعاً به بخشهای انتقادی آن توجه کمتری کنید و ارزیابی مثبت از برداشت ها داشته باشید. این نقشه راه شما برای برتری در کار است.

بازخوردها را با لطف پذیرا باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها