پراید ۶ ماه دیگر می میرد

0
365

پراید از ابتدای ۹۹ دیگر اجازه تولید در ایران را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پراید یا محبوبترین خودروی سواری در ایران از ۶ ماه دیگر تولید نخواهد شد.

در این رابطه، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص حذف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس ۱۱ سال تحلیل تصادفات که انجام داده ایم، متوجه شدیم بیشترین آسیب در تصادفات رانندگی با خودرو پراید بوده است، که خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد.

این اظهارات پلیس راهنمایی و رانندگی در حالی است که پراید در ایران طرفداران بسیاری دارد. این طرفداری به دلیل استاندارد بودن این خودرو نیست بلکه ارزان بودن آن موجب شده که درصد بالایی از مالکان وسیله نقلیه در ایران پراید داشته باشند.

اما سردار هادیانفر اعلام کرده که تقریباً در هر تصادف با خودروی پراید، سرنشینان ۳/۸ دهم آسیب می‌بینند و باعث جان باختن یا مجروح شدن سرنشینان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفته که ما موضوع را طی نامه‌ای به وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم و جلسات حضوری هم داشته‌ایم.

او اعلام کرده که ۳ سازمان وزارت صنعت معدن تجارت، سازمان محیط زیست و پلیس راهور در شماره گذاری خودرو نقش دارند. ما به استناد قانون تاکید کردیم که شرکت سایپا باید امسال به تعهدات خود عمل کند و از سال ۹۹ تولید پراید متوقف کند و انشالله شماره گذاری این خودرو را در سال ۹۹ نداشته باشیم.

در هر صورت تا کنون سایپا شرکت تولید کننده پراید واکنشی نسبت به اعتراضات پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد در مورد غیر استاندارد بودن پراید نداشته و همچنان انواع مختلف پراید را راهی بازار می کند. حتی در مواردی که خودروهای سفارش داده شده از سوی مشتریان آماده نشده باشد سایپا به آن ها پیشنهاد تحویل پراید داده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها