آزمایشگاه خانگی موبایلی

0
512

آزمایشگاه خانگی موبایلی|کالاسودا

کالاسودا_دستگاه(TRI (transmission reflectance intensityنوعی حسگر هوشمند است که در نقش یک آزمایشگاه سیار عمل می کند. این ابزار توسط محققان آمریکایی طراحی شده است.

افرادی که به بیماری هایی خاص مبتلا هستند یا به مواردی مختلف آلرژی و حساسیت دارند، ناچارند در فواصل زمانی معین به آزمایشگاه مراجعه کنند.

اما مراجعه مرتب به آزمایشگاه به خصوص برای افرادی که سن و سال بالایی دارند چندان خوشایند نیست. درواقع پروسه مراجعه به آزمایشگاه به خودی خود دافعه دارد .

اکنون پژوهشگران ایالات متحده نوعی ابزار ارزان قیمت اختراع کرده اند که پایانی برای مشکلات مذکور خواهد بود. اتصال آن به گوشی یکی از مواردی است که به سهولت انجام آزمایش کمک می کند. البته این طرح فعلا در شرایط پیش اقدام قرار دارد و ممکن است در ماه های آتی انواع و اقسام آزمایش های پیچیده را شامل شود

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز مبدعان این وسیله هوشمند، با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قابل تولید و چاپ کردن این محصول را تولید کرده اند .اما کاربردهای این محصول ۵۵۰ دلاری چیست ؟

از طریق این محصول می‌توان آزمایش های متعددی مثل؛ خون، بزاق دهان، ادرار و غیره را انجام داد.اما یکی از مهم ترین نکات در مورد این محصول به دقت بالای آزمایش با آن باز می گردد. درواقع از طریق این وسیله می توان مطمئن بود نتایج آزمایش تا حد زیادی به نتایج آزمایقشگاهی نزدیک است.

روش کار با این دستگاه بسیار ساده است. تنها کافیست مایعات مورد نظر را درون یک کارتریج microfluidic قرار داد و سپس با استفاده از اپلیکیشن موجود در موبایل از آن استفاده کرد. شایان ذکر است که برای استفاده از این آزمایشگاه باید به تلفن هوشمند همراه مجهز باشید.

تحلیل نمونه با دوربین گوشی و فلاش آن و با استفاده از یک برنامه موبایلی خاص صورت گرفته و نتیجه آن به سرعت در دسترس کاربر قرار می گیرد.بنابراین نمی توان انتظار داشت کاربران بدون در دست داشتن یک تلفن همراه پیشرفته موفق به استفاده از آزمایشگاه خود شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها