آزمایش جستجوگر آب در ماه توسط ناسا

0
294

در آزمایشگاه SLOPE شرایط و محیط روی سایر سیاره‌ها به صورت علمی شبیه سازی شده و ماه نورد VIPER بر روی آن تست شد.این آزمایش به دانشمندان نشان داد كه چگونه VIPER شیب‌های روی ماه را طی می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، آزمایشگاه SLOPE دارای سطح قابل تنظیم با قابلیت تنظیم خاک است که به مهندسان این امکان را می‌دهد تا شرایط مورد نیاز برای ارزیابی دستگاه و عملکرد چرخ‌های آن را تجزیه و تحلیل کرده و داده‌ها را جمع آوری کنند.

این آزمایش همچنین راهی برای مقایسه روشهای مختلف برای عبور از دامنه‌های شیب دار را فراهم می‌کند تا ماه نورد بهترین راه را انتخاب نماید. نتایج به دست آمده به دانشمندان کمک می‌کند تا نیازهای اساسی برای مانورهای و حرکت‌های مختلف را پیدا کنند.

ناسا VIPER را به قطب جنوبی ماه،  جایی که Artemis در آن فرود خواهد آمد، می‌فرستد تا به دنبال آب در منطقه باشد. این نمونه‌ها با استفاده از چهار ابزار علمی به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده خواهد پرداخت، و به دانشمندان کمک می‌کند تا متوجه شوند آیا آب کافی بر روی کره ماه وجود دارد یا خیر؟

مدیر پروژه Daniel Andrews گفت: “کلید زندگی در ماه آب است؛ همان چیزی که در اینجا روی زمین وجود دارد. از زمان تأیید آب در ماه در ده سال پیش، سوالای مطرح می‌شود؛ اینکه در کدام قسمت‌های ماه آب وجود دارد و این مقدار چه قدر است؟ این ماه نورد قرار است به سؤالات این چنینی پاسخ دهد.

هنوز تاریخ مشخصی برای راه اندازی VIPER اعلام نشده است، اما هدف این است که در ماه دسامبر سال 2022 بر روی ماه فرود آید. این تنها یکی از آزمایش‌های VIPER قبل از فرستادن به ماه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها