آشنایی با 6 قلم جنس برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا

0
411

در این مقاله به 6 قلم جنس بهداشتی بسیار مهم برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهیم پرداخت.

به گزارش کالاسودا و نقل از CNET، با وجود اینکه ویروس کرونا در حال سرکشی در کل دنیاست، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزای معمولی در این موقع از سال خیلی بیشتر است.

با این حال ما توصیه نمی‌کنیم همین طوری دست روی دست بگذارید تا به یکی از این مریضی‌ها مبتلا شوید. همانطور که همیشه گفته می‌شود، پیشگیری بهتر از درمان است.

وقتی به بحث پیشگیری می‌رسیم، مهم ترین قدم این است که واکسن آنفلوانزای خود را بزنید. پس از آن نوبت به مراقبت‌های معمول و شست و شوی دائمی دست‌ها می‌رسد.

حتی اگر خودتان هم مریض شدید، وظیفه‌ی انسانی شما این است که از سرایت بیماری به بقیه‌ی افراد خودداری کنید.

همیشه اینرا در نظر داشته باشید که شما ممکن است بتوانید با دو روز استراحت از شر آنفلوانزا خلاص شوید، اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است جان خود را به دلیل سهل انگاری شما از دست بدهند!

فهرست زیر به شما کمک خواهد کرد از ابتلا به بیماری پیشگیری کرده و یا جلوی سرایت آن به دیگران را بگیرید.

ژل ضد عفونی کننده‌ی دست

همانطور که خوب می‌دانید، سطوحی مثل در‌ها، دسته‌های پله برقی و دستگاه‌های ATM منشاء اصلی آلودگی و انتقال بیماری هستند.

از آنجا که نمی‌توان تحت هر شرایطی از دست زدن به این سطوح خودداری کرد، بهترین راه این است که از ژل ضد عفونی کننده‌ی دست برای پاکسازی دست خود استفاده کنید.

ماسک‌های صورت

با شیوع بیماری کرونا، پیدا کردن ماسک‌های صورت به عملی دشوار تبدیل شده است. حتی اگر موفق به پیدا کردن آنها هم شوید، قیمت آنها به طرز سرسام آوری بالا خواهد بود.

با این حال اگر بیمار هستید، باید حتما یکی از آنها را تهیه کنید. این مهم ترین عامل جلوگیری از سرایت  بیماری به افراد سالم جامعه است.

دستمال کاغذی

استفاده از دستمال کاغذی در هنگام بیماری، یکی از گزینه‌های پیشفرض و غریزی ما انسان‌هاست. با این حال فراموش نکنید که پس از پاک کردن بینی یا عطسه، حتما دستمال کاغذی‌های خود را دور بیندازید.

همچنین از عطسه و سرفه در دست و آستین خود پیشگیری کنید، چرا که این متداول ترین راه انتقال بیماری محسوب می‌شود.

 

قرص‌های سرماخوردگی بدون نسخه

به هنگام سرماخوردگی و آنفلوانزا، معمولا هیچ قرصی کمک به درمان شما نخواهد کرد. با این حال استفاده از قرص‌ها و دارو‌های معمولا و بدون نسخه، می‌تواند تا حدی علائم و رنج ناشی از بیماری را کاهش دهد.

 

دستمال‌های ضد عفونی کننده

این گونه دستمال‌ها برای پاکسازی سطوحی مثل میز کار یا آشپزخانه، بسیار واجب هستند. پاک کردن سطوحی که دست افراد مختلف با آنها تماس پیدا می‌کند، یک راه مهم جلوگیری از سرایت بیماری خواهد بود.

 

صابون مایع

با وجود اینکه ژل‌های ضد عفونی کننده‌ی الکلی برای تمیز کردن دست بسیار مفید هستند، بهترین راه دوری از میکروب‌ها، شصت و شوی دائمی دست‌هاست.

فراموش نکنید که هر از چند گاهی دست‌های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون کامل بشویید.

همچنین تمام تلاش خود را بکنید تا در طول روز از تماس دست با صورت و چشمان خود، جلوگیری کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها