آمریکا روسیه را به جنگ اطلاعاتی در شرف انتخابات متهم کرد

0
157

به تازگی اف‌بی‌آی اعلام کرده است؛ روس‌ها درگیر “جنگ اطلاعاتی” هستند؛ البته کریس رِی، رئیس اداره تحقیقات فدرال، اف‌بی‌آی به نمایندگان مجلس گفت: هیچ نشانه‌ای از هدف قرار دادن زیرساخت‌های انتخابات آمریکا توسط روسیه وجود ندارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، مدیر FBI چهارشنبه به نمایندگان مجلس گفت که روسیه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 درگیر “جنگ اطلاعاتی” است. اما وی گفت هیچ نشانه‌ای مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های انتخابات آمریکا توسط روسیه وجود ندارد.

کریس رِی، رئیس اداره تحقیقات فدرال به کمیته دادگستری مجلس گفت که روسیه در حال انجام یک کارزار پنهانی در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد شکاف سیاسی در امریکا است و قصد دارد به اختلافات بین آمریکایی‌ها دامن بزند، درست مانند آنچه در انتخابات 2016 انجام داد

وی گفت، این تلاش‌های روسیه شامل ایجاد شخصیت‌های ساختگی، ربات‌ها، ارسال مطالب دروغ در رسانه‌های اجتماعی و تغییر اطلاعات است. وی گفت این تهدیدات ادامه دار است.

به عقیده آمریکا اطلاعات نادرست مدتهاست که بخشی از استراتژی سیاست خارجی روسیه است و رسانه‌های اجتماعی در این کشور می‌توانند هر نوع اطلاعات دروغی را منتشر کنند. سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده به کنگره هشدار داده‌اند که این مبارزات اطلاعاتی روسیه در انتخابات آینده ادامه خواهد یافت.

اظهارات کریس ری در حالی صورت می‌گیرد كه آمریكا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آماده می‌شود و این امر باعث می‌شود كه هکرهای روسی سعی در اختلال در سیستم‌های انتخاباتی داشته باشند.

اعتقاد بر این است که طبق گفته کمیته اطلاعات مجلس سنا، روسیه در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در هر 50 ایالت سیستم‌های هدفمند داشته است، اگرچه مدرکی در این باره وجود نداشته و روسیه نیز آن را رد کرده است.

اگرچه رِی اظهار داشته تلاش‌های روسیه به هیچ وجه همانند سال 2016 نمی‌تواند زیر ساخت‌های انتخاباتی آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما وی در ادامه هشدار داد تلاش‌های روسیه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش اطلاعات غلط هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: “آن‌ها موضوعی را شناسایی می‌کنند كه می‌دانند مردم آمریكا در مورد هر دو طرف آن متعصب هستند، سپس داستان را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که دو طرف را در مقابل هم قرار می‌دهند؛ و در نهایت با كوشش برای تضعیف اعتماد به نفس در انتخابات و نهادهای دموکراتیک از یک جنگ اطلاعاتی حساب شده در برابر آمریکایی‌ها سوء استفاده می‌کند.”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها