آموزش حفاظت از حملات تعویض سیم‌کارت Sim Swapping

0
525

حملات تعویض سیم‌کارت Sim Swapping عواقب خطرناکی برای قربانیان دارد؛ اما خوشبختانه روش‌هایی برای محافظت از آن وجود دارد.

حملات تعویض سیم‌کارت Sim Swapping چیست؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، اگر گوشی خود را گم کنید، شرکت مخابراتی شما از روش مبادله سیم کارت استفاده کرده و شماره تلفن همراه شما را به یک سیم کارت جدید منتقل می‌کند. مشکل این جا است که هکرها و مجرمان می‌توانند شرکت‌های مخابراتی را برای تعویض سیم کارت فریب دهند. در نهایت آن‌ها می‌توانند به حساب‌های محافظت شده با تأیید هویت دو عاملی مبتنی بر پیام کوتاه (2FA) دسترسی داشته باشند.

چه کسانی بیشتر در خطر هستند؟

در این نوع حملات، انگیزه اصلی، مالی است. اخیراً، مبادلات و کیف پول‌های رمزنگاری شده محبوب شده و این مبادلات بیشتر در معرض خطر هستند.

گاهی اوقات، هدف از حملات تعویض سیم کارت اذیت کردن و انتقام از قربانی است. این شرایط پیش از این برای جک دورسی، بنیانگذار توئیتر، در تاریخ 30 اوت سال 2019 رخ داد.

چگونه می‌توان از حملات تعویض سیم‌کارت مطلع شد؟

در این شرایط سیم کارت قبلی کلیه خدمات را از دست داده و دیگر نمی‌توان از آن برای امور مالی استفاده کرد. در برخی موارد شرکت پیامی مبنی برا تعویض سیم کارت به شما ارسال خواهد کرد.

در این شرایط باید چه کار کرد؟

ابتدا با شرکتهای بانکی و کارتهای اعتباری خود تماس بگیرید و این موضوع را اطلاع دهید. شماره تلفن قدیمی خود را قطع کرده و از رمزهای عبور قوی (و جدید) استفاده کنید. در نهایت با پلیس تماس بگیرید.

چگونه می‌توان از این حملات در امان بود؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. بهترین راه برای محافظت در برابر این حملات استفاده نکردن از پیام کوتاه 2FA است. به جای آن می‌توانید یک رمز معتبر مانند YubiKey یا Google Titan Key خریداری کنید. گزینه دیگر استفاده از شماره Google Voice است؛ اما در اکثر کشورها در دسترس نیست.

در صورت استفاده از 2FA، سرویس‌هایی مانند Google Advanced Protection، امنیت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها