آیا می‌توان به تیک‌تاک اعتماد کرد؟

0
975

برنامه تیک‌تاک / TikTok فقط 3 سال عمر دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، تیک‌تاک یکی از رسانه‌های اجتماعی محبوب است که از نظر برخی کاربران، از سایر رسانه‌ها متمایز شده است. شما بعد از استفاده از آن احساس رضایت دارید. نه مانند اینستاگرام با افراد و تجملات احاطه نشده‌اید و نه مانند توئیتر توئیت‌های زننده و توهین آمیز می‌شنوید، تیک‌تاک شما را به دوستان و همکارانتان نزدیک‌تر می‌کند.

اما یک مسئله در مورد این تیک‌تاک می‌لنگد و آن بحث اعتماد است.

این برنامه متعلق به شرکت چینی ByteDance است و به‌ظاهر مانند هر شرکت موجود در چین باید با کمونیست این شرکت همکاری کنند. کریستوفر اشلی فورد، دبیر کل امنیت بین‌المللی آمریكا گفت: ” در صورت درخواست مسئولان، شرکت‌هایی مانند هواوی، Tencent، ZTE، Alibaba و Baidu هیچ توانایی برای گفتن” نه “به حزب كمونیست چین ندارند”.

البته تیک‌تاک همانند هواوی این مسئله را رد کرده است. روزنامه نیویورک تایمز در ماه نوامبر از Alex Zhu رئیس TikTok پرسید؛ که اگر رئیس‌جمهور چین شخصاً از شما درخواست کند یک ویدئو را حذف کنید یا داده‌های کاربری را به او بدهید؛ چه کاری انجام خواهید داد؟ Zhu اعلام کرد: “من درخواست او را رد می‌کنم.”

اما زمانی که تیک‌تاک اکانت یک نوجوان مسلمان آمریکایی که علیه چین حرف زده را مسدود کرد؛ این سخنانش زیر سؤال رفت. البته تیک‌تاک معتقد بود که حساب این نوجوان به دلیل مسخره کردن اسامه بن لادن مسدود شده است.

از طرفی TikTok اعلام کرده است در چین فعالیت نمی‌کند؛ این کشور برنامه‌ای به نام Douyin دارد و این شرکت هیچ مرکز داده‌ای در کشور چین ندارد.

اما با توجه به تجربه‌ای که در عملکرد غول‌های رسانه‌های اجتماعی مشاهده شده است؛ و همچنین به علت ماهیت و قوانین در چین، می‌توان حدس زد که احتمالاً آینده تیک‌تاک خوب نخواهد بود. به گزارش رویترز، دولت آمریكا بیكار نیست و كمیته (CFIUS) آمریکا در حال بررسی خطرات امنیت ملی TikTok و ByteDance است. اما دولت‌ها به آهستگی حرکت می‌کنند و شرکت‌های آی‌تی سریع هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها