روش مشاهده ویدئوهای تصویر در تصویر در کروم و فایرفاکس

0
1003

سرانجام در به‌روزرسانی جدید فایرفاکس، قابلیت پخش ویدئو تصویر در تصویر در این مرورگر قرار داده شده است. پخش ویدئو تصویر در تصویر به شما این امکان می‌دهد هنگام مرور در وب سایت‌های دیگر، ویدئو موردنظرتان را نیز تماشا کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از lifehacker، قابلیت پخش ویدئو تصویر در تصویر که به‌صورت مخفف به آن PiP می‌گویند؛ تنها در نسخه ویندوز فایرفاکس در دسترس است. برخلاف کروم که در تمام نسخه‌های خود از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. اما به نظر می‌رسد کاربرد این قابلیت در فایرفاکس بسیار آسان‌تر است. در این مطلب نحوه استفاده از قابلیت تصویر در تصویر را در هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم مشاهده می‌کنید.

استفاده از قابلیت پخش ویدئوهای تصویر در تصویر در فایرفاکس

کاربران فایرفاکس ابتدا باید مرورگر خود را به نسخه 71 یا بالاتر به‌روز کنند. همان‌طور که گفته شد این ویژگی در حال حاضر فقط در دسترس کاربران ویندوز است.

پس از به‌روزرسانی فایرفاکس، پخش فیلم PiP بسیار آسان است. در ابتدا یک ویدئو را در یک صفحه پخش کنید و سپس موس خود را روی آن بکشید. یک دکمه کوچک آبی “تصویر در تصویر/ Picture in picture” روی ویدئو ظاهر شود. روی دکمه کلیک کنید تا فیلم به حالت PiP نشان داده می‌شود.

استفاده از قابلیت پخش ویدئو تصویر در تصویر در کروم

کاربران کروم برای پخش ویدئو به‌صورت PiP دو گزینه دارند: یا از ویژگی بومی PiP که در Chrome 70 موجود است؛ استفاده کنند و یا افزونه PiP Chrome را از Google دانلود نمایند. هر دو گزینه در تمام نسخه‌های رومیزی Chrome موجود است.

استفاده از افزونه PiP کار ساده‌تری است. برنامه افزودنی مذکور یک دکمه اختصاصی را در کنار نوار آدرس مرورگر اضافه می‌کند که می‌توانید با کلیک بر روی آن فوراً یک ویدئو را در یک مینی پلیر جدید PiP باز کنید. (همچنین می‌توانید “Alt + P” را در ویندوز یا “کلید عملکردی + P” را در Mac فشار دهید تا پنجره PiP فعال شود.)

برای استفاده از این قابلیت به‌صورت دستی، باید بر روی ویدئو موردنظرتان کلیک راست کرده و بر روی گزینه “تصویر در تصویر/ Picture in picture ” کلیک کنید. برخی از ویدئوها، از جمله ویدئوهای یوتیوب، به دو کلیک راست برای دسترسی به منو نیاز دارند.

کنترل پخش ویدئو PiP

فرقی نمی‌کند از چه مرورگری استفاده می‌کنید، شما می‌توانید ویدئوهای PiP را در حال اجرا، کنترل و تنظیم کنید. این ویدئو روی مرورگر شما باقی خواهد ماند و با کلیک کردن و کشیدن لبه ویدئو، به‌صورت دلخواه تغییر خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها