آیا واقعا 5جی دلیل شیوع کروناویروس است؟

0
1297

کرونا ویروس بیماری شایع این روزها که به عنوان یک بیماری تنفسی بیش از 100 کشور دنیا را اسیر خود کرده، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه‌گیر شناخته شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، اخیرا ادعاهایی مطرح شده است که بیان می‌کند تکنولوژی 5جی دلیل اصلی این بیماری است؛ ادعاهایی که به نظر نادرست می‌رسد.

آیا 5جی می‌تواند موجب ایجاد بیماری کرونا شود؟

تئوری‌های توطئه در مورد فناوری‌های جدید همیشه وجود داشته‌ و چیز جدیدی نیستند. شاید بسیاری یادشان باشد که در مورد 4G، وای فای و سایر امواج رادیویی نیز ادعاهای مشابهی مطرح شد. اکنون نیز ادعا شده اطلاعاتی به صورت آنلاین وجود دارد که ثابت می‌کند بیماری تنفسی کرونا ویروس به دلیل 5جی ایجاد شده است.

اولین ادعا این است که چین بیش از 100000 برج 5جی ساخته است. حتی اگر این تعداد جادویی با گسترش شیوع و درگیر کردن هزاران نفر ارتباطی داشته باشد، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر این ادعا وجود ندارد.

دومین ادعا این بود که بنیاد بیل و ملیندا گیتس به امید یافتن معالجه و احتمالاً واكسن ، به تحقیق در خصوص ویروس کرونا كمك كرده اند. شخصی ادعای عجیب و غریبی مطرح کرده که این واکسن شامل میکروچیپ است.

و در نهایت ادعای احمقانه سوم اینکه این چیپ‌ها تحت عنوان واکسن به مردم سراسر دنیا تزریق می‌شود و از طریق آن می‌توانند رفتار و حرکات و افکارشان را مدیریت کرده و حتی با زدن یک دکمه به زندگی آنها خاتمه دهند!

با چنین اخبار و شایعاتی چه کنیم؟

اگر شما نیز چنین تئوری‌های توطئه را در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری مشاهده می‌کنید، سریعا آن را ریپورت کنید. گسترش مداوم اطلاعات نادرست و مضر موجب می‌شود افراد درگیر نتوانند اقدامات بهداشتی مناسب را انجام دهند  و به پزشكان خود اعتماد نداشته باشند و این موجب گسترش بیشتر کرونا می‌شود.

5جی شما را بیمار نمی‌کند

کرونا یک ویروس است و هیچ شکی را در این مورد وجود ندارد. پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان از زمان نخستین مشاهده این ویروس، در حال تحقیق و به دنبال روش درمان هستند و به جلوگیری از شیوع آن کمک می کنند. هر ادعایی مبنی بر اینکه 5جی باعث مشکلات سلامت می شود، همه نادرست است.

به یاد داشته باشید، اگر می خواهید به حفظ سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه کمک کنید ، دستان (و دستگاه های هوشمند) خود را به طور مرتب شسته و ضدعفونی کنید، مدتی را در خانه با خانواده بگذرانید و از رفتن به محدوده‌های پرجمعیت بپرهیزید.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها