آیا گوگل هوم سخن خواهد گفت؟

0
420

کالاسودا – سازندگان اسپیکر هوشمند گوگل هوم اکنون به دنبال این هستند که این اسپیکر بتواند نسبت به فرمان های صوتی، بازخورد کلامی نیز داشته باشد.

دستیارهای صوتی دیجیتال مبتنی بر صدا، هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارند. در حالی که به نظر میرسد  بسیاری از آنها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اند، اما قطعا می توانند پیشرفت بیشتری نیز داشته باشند. برای مثال تعدادی از آنها اکنون قادر هستند زبان انگلیسی را با لهجه مادری و غیر مادری تشخیص دهند و تفاوت های زبان طبیعی را درک کنند.

بازخوردهای صوتی به کاربران اسپیکرهای هوشمند

گوگل نیز در این راه در تلاش است تا بازخوردهای صوتی کاربران را به اسپیکر گوگل هوم اضافه کند. در واقع اسپیکرهای هوشمند در حال حاضر شنونده هستند. گوگل در تلاش است تا کاری کند که آنها نیز با فرمان دهنده ارتباط کلامی برقرار کنند و نسبت به دستورات فعال بوده و واکنش نشان دهند. همچنین می تواند از آنها بپرسد که تا چه میزان از انجام عملی که گوگل هوم برایشان انجام داده است رضایت داشته اند.

کاربران همچنین میتوانند پیشنهادات و انتظارات خود از گوگل هوم را با  ضبط و ارسال مسیج های صوتی به تیم گوگل هوم بدهند و شرح از جزئیاتی  دهند که برایشان در این اسپیکرها مطلوب است. همچنین اگر حس خوبی به بازخوردهای کلامی اسپیکر هوشمند گوگل ندارید و دوست ندارید که این ویژگی به آن اضافه شود، بهتر است این موضوع را نیز با آنها در میان بگذارید، چرا که بسیاری از کاربران پاسخ های اسپیکر هوشمند را مزاحمت تلقی می کنند و دوست دارند به همان صورت بی صدا به کار خود ادامه دهد.

مطمئنا این تمام چیزی نیست که گوگل قصد دارد با این بازخوردها انجام دهد. اما امیدوار است که در آینده ای نزدیک تجربیات مفیدتری به گوگل هوم و دستیار صوتی گوگل اضافه کند. جالب است بدانید که امسال برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن فروش اسپیکر هوشمند گوگل از اسپیکر هوشمند آمازون طی سه ‌ماهه‌ اول سال جاری بودیم. اسپیکر‌های هوشمند همچنان پرشتاب‌ ترین رشد را از نظر عرضه و افزایش استفاده در دنیای گجت ‌های دیجیتال شاهد هستند.

بر اساس گزارش ها، عرضه اسپیکر‌ هوشمند طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با افزایشی ۲۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش همراه شده و به ۹ میلیون دستگاه رسیده است. گوگل نیز این فضا را برای جولان داده مناسب دیده و هر روز ویژگی های جدیدی برای فروش بیشتر خود به اسپیکرهای هوشمندش معرفی می کند تا بیش از پیش عرصه را برای رقبا تنگ تر کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید