آیفون با چند خط کدنویسی ساده هک می شود

0
681
A pedestrian uses an Apple Inc. iPhone in San Francisco, California, U.S., on Thursday, August 2, 2018. Apple Inc. shares climbed 3 percent on Thursday, pushing it above $1 trillion in market capitalization, the first U.S. company to reach the milestone. Photographer: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images

کالاسودا_آیفون در معرض حمله هکری قرار دارد. این حمله هکری می تواند اعتبار آیفون بازها را تضعیف کند. به نظر می رسد آیفون هایی که در معرض حمله هکری قرار می گیرند، وارد فاز راه اندازی مجدد می شوند.

آیا باید به امنیت آیفون شک کنیم؟

به نظر می رسد امنیت آیفون چندان قابل تایید نیست چرا که می تواند با روش مذکور هک شود. موضوع دیگر این است که آیفون می تواند با ارائه یک پاسخ دندان شکن پاسخگوی مشکل باشد.

یک محقق امنیتی در این خصوص می گوید راه جدیدی برای آسیب زدن و حمله به آیفون و راه اندازی مجدد آن یافته است. وی می گوید این کار با چند خط کدنویسی ممکن است.

کدنویسی و هک آیفون یک ماجرای حقیقی است؟

شاید تعجب کنیم اگر متوجه شویم که کدنویسی می تواند واقعا منجر به هک آیفون شود. کدنویسی می تواند از سوی بسیاری از مهندسان حوزه نرم افزار کاربردی باشد. اما این که بتوان از طریق کدنویسی یک آیفون را هک کرد موضوعی پیچیده است.

در حال حاضر گروهی از برنامه نویسان در سراسر دنیا در خصوص روش های هک کردن سیستم ها صحبت کرده اند. اما یکی از مهم ترین اظهار نظرها به یک هکر حرفه ای مرتبط است. او در خصوص این مشکل می گوید: من معتقدم با چند خط کدنویسی می توان آیفون را تسلیم کرد و اعتبارش را به طور کامل تخریب کرد.

درواقع این کارشناس سرشناس حوزه فناوری می گوید؛ تنها با 15 خط کدنویسی می توان به این موفقیت دست پیدا کرد. به گفته وی اگر فردی با استفاده از آیفون یا آی پد به وب سایتی که این 15 خط کدنویسی در آن گنجانده شده، مراجعه کند شاهد راه اندازی مجدد گوشی یا تبلت خود خواهد بود و نمی توان این فرایند را متوقف کرد.

دیگر سیستم عامل ها نیز درگیر مشکل کدنویسی می شوند

متاسفانه این هک شدن در دیگر سیستم ها نیز قابل مشاهده است یعنی افرادی که از سیستم عامل مک نیز استفاده می کنند دچار این مشکل می شوند و شاهد قفل شدن مرورگر سافاری در زمان باز کردن لینک های تازه خواهند بود.

این کدنویسی جنجالی با سواستفاده از ضعف سیستم عامل آی او اس انجام شده است. مدیریت تمامی زبانه های مرورگرها و برنامه ها و اپلیکیشن ها از طریق همین وب کیت انجام می شود و بررسی ها نشان می دهد مشکل یادشده در iOS 11.4.1 و حتی نسخه بتای iOS 12 وجود دارد. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

به نظر شما واقعا آیفون ها بی اعتبارند و ما باید از این موضوع نگران باشیم؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید