آینده هوش مصنوعی نامعلوم است

0
52

آینده هوش مصنوعی مشخص نیست؛ امروزه هوش مصنوعی بیشتر از تغییرات آب و هوایی ذهن همه را درگیر خود کرده  و گروهی معتقدند ابرهوش آینده یا همه ما را می‌کشد، یا همه ما را نجات می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، آن‌ها خطرات هوش مصنوعی را به گونه‌ای پیش بینی کنند که می‌تواند به “انقراض” انسان منجر شود.

پیشگویی‌های جدید در مورد آینده هوش مصنوعی

هفته گذشته، مارک آندرسن، سرمایه‌دار، مقاله جدیدی با عنوان «چرا هوش مصنوعی جهان را نجات خواهد داد» منتشر کرد و در آن خود را فال‌گو معرفی کرد.

وی در این کتاب مدعی است که هوش مصنوعی جهان را نابود نخواهد کرد و در واقع ممکن است آن را نجات دهد.

او ادعا کرد که هوش مصنوعی می‌تواند زمین را به رحمی پرورش‌دهنده تبدیل کند.

او به چگونگی این اتفاق پرداخت، به صورتی که هر کودک یک معلم هوش مصنوعی دارد که «بی‌نهایت صبور، بی‌نهایت دلسوز، بی‌نهایت دانشمند و بی‌نهایت کاربردی است».

او توضیح داد که این مربی هوش مصنوعی، وفادارانه در کنار هر کودک در حال رشد می‌ماند و به  آنها کمک می‌کند تا پتانسیل خود را با نسخه ماشینی به حداکثر برسانند.

در حالی که برخی مقاله آندریسن را با رمان نیل استفنسون مقایسه کردند، اما دیدگاه او ما را به یاد سرزمین عرفانی می‌اندازد که شادی و فراوانی دارد.

سناریویی بسیار جذاب‌تر از سناریوی نابودی بشر با هوش مصنوعی؛ هرچند به همان اندازه بعید است.

مشکل همه این پیش‌بینی‌های این است که هیچ‌کس از آینده هوش مصنوعی با خبر نیست.

این متفاوت از بخش‌هایی مانند تغییرات آب و هوایی است، که “شواهد صریح”  و داده‌هایی دارند.

دو هفته پیش، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از ملاقات با روسای OpenAI، DeepMind و Anthropic – به خطر هوش مصنوعی اعتراف کرد.

سارا هوکر، رئیس Cohere در مورد هوش مصنوعی، گفت: آنچه در مورد هوش مصنوعی نگران‌کننده است این است که می‌تواند منجر به دیدگاه و منابع برای محققانی که روی خطرات هوش مصنوعی کار می‌کنند، شود.

در حالی که افراد زیادی روی ریسک‌های بلندمدت هوش مصنوعی کار می‌کنند، در حال حاضر تعداد این افراد با توجه به ریسک موجود کم و نامتناسب است.

ای کاش توجه بیشتری به ریسک فعلی هوش مصنوعی شود؛ فناوری که توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها