ابر رایانه‌ی هوش مصنوعی متا برای متاورس

0
80

متا، غول فناوری که قبلاً به نام فیس‌بوک شناخته می‌شد؛ روز دوشنبه از یکی از سریع‌ترین ابر رایانه‌ی هوش مصنوعی جهان، به نام Research SuperCluster به اختصار RSC رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، این ابر کامپیوتر دارای قدرتی قابل مقایسه از نظر سرعت، با پنجمین ابرکامپیوتر جهان است. ابر رایانه‌ی RSC AI متا دارای 6080 پردازنده گرافیکی انویدیا است. با ارتقاء سال 2022، تعداد این پردازنده به 16000 خواهد رسید.

مدیر اجرایی متا، مارک زاکربرگ گفت با 6080 واحد پردازش گرافیکیی که در 760 ماژول Nvidia A100 قرار داده شده، این کامیپوتر به سریع‌ترین سیستم دارای هوش مصنوعی تبدیل شده است.

قدرت پردازش آن مشابه با ابر رایانه‌ی Perlmutter با بیش از 6000 پردازنده گرافیکی است و در حال حاضر به عنوان پنجمین ابر رایانه‌یسریع جهان معرفی شده است.

متا قصد دارد با افزایش GPU به 16000 در سال جاری قدرت عملکردی آن را 2.5 برابر افزایش دهد.

متا از RSC برای مجموعه‌ای از پروژه‌های تحقیقاتی، مانند هوش مصنوعی «چند وجهی» استفاده خواهد کرد؛ که برای شناسایی محتوای مضر در شبکه‌های اجتماعی مفید است.

تراشه‌های پیشرفته A100 انویدیا به طور خاص برای هوش مصنوعی و سایر کارهای سنگین طراحی شده‌اند و فیس بوک گرافیک نسبتاً منعطف A100 را ترجیح می‌دهد؛ زیرا وقتی با نرم افزار PyTorch AI فیس بوک ترکیب شود، محیط سازنده‌تری برای توسعه دهندگان ایجاد خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها