اتهام آمریکا به اتباع چینی برای کمک به پولشویی کره شمالی

0
902

ایالات متحده اتباع چینی را به اتهام پولشویی ارز رمزگذاری شده برای کره شمالی متهم کرد. آن‌ها ظاهراً این پول را از طریق روشهای مختلفی، از جمله خرید کارتهای هدیه اپل iTunes، تبدیل می‌کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، به گفته وزارت دادگستری، دو تبعه چینی با پولشویی مبلغ 100 میلیون دلار ارز رمزگذاری شده توسط هکرهای تحت حمایت دولت به کره شمالی کمک کردند.

گفته می‌شود آنها بین دسامبر سال 2017 و آوریل 2019 از طریق وجوه مختلف از جمله مبادله بیت کوین برای کارتهای هدیه اپل iTunes به تبدیل بودجه‌ی هکرهای کره شمالی کمک کرده‌اند.

علاوه بر این، آن‌ها بدون ثبت نام در شبکه اجرایی جرائم مالی در ایالات متحده فعالیت داشتند. متهمین، Tian Yinyin و Li Jiadong، به اتهام پولشویی و فعالیت و تجارت انتقال پول بدون مجوز متهم شدند.

در حالی که فعالیت و اتهامات Yinyin و Jiadong به سال 2017 برمی گردد، در اعلامیه DOJ یک هک بزرگ که در سال 2018 رخ داده نیز ذکر شده است. هکرهای پیونگ یانگ ظاهراً در آن سال 250 میلیون دلار از یک صرافی ارز مجازی دزدیدند و پس از آن این وجوه را از طریق صدها تراکنش رمزنگاری شده خودکار شست و شو دادند. معاملات آنها با استفاده از عکس‌های مستند و شناسه‌های دروغین آشکار شد و دستگیر شدند.

DOJ می‌گوید کره شمالی بخشی از وجوه را برای پرداخت زیرساخت‌های مورد استفاده در کارزارهای هکری خود استفاده کرده است، هرچند که محققان سازمان ملل نیز قبلاً گفته بودند که این کشور از بودجه‌های دزدیده شده برای برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده می‌کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی مدت‌هاست به هکرهای چنین مشکوک شده‌اند  و معتقدند این افراد در اقدامات هک  پیونگ یانگ دست داشته و به آنها کمک کرده‌اند.

با این حال این اولین نمونه رسمی اقدام دولت ایالات متحده است که اتباع چینی را برای کمک به عملیات سایبری کره شمالی متهم می‌کند.

دفتر وکلای ایالات متحده در واشنگتن علاوه بر اتهامات، اقدام به تشکیل پرونده غیرقانونی برای توقیف دارایی‌هایی‌ این افراد کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین تحریم‌هایی را برای Tian Yinyin و Li Jiadong و همچنین آدرس‌های رمزنگاری شده بی شماری که در پولشویی برای کره شمالی استفاده کردند، اعمال کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها