احداث کارخانه‌ی 12 میلیارد دلاری TSMC در آریزونا

0
282

صنایع نیمه هادی تایوان، TSMC اعلام کرد که قصد دارد با پشتیبانی دولت فدرال ایالات متحده یک کارخانه‌ی پیشرفته‌ی ساخت تراشه در آریزونا بسازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، این اعلامیه پس از گزارش وال استریت ژورنال در اوایل هفته جاری مبنی بر مذاکره‌ی مقامات كاخ سفید با TSMC و Intel برای ساختن کارخانه در ایالات متحده اعلام شد.

TSMC مستقر در هسینچو، تایوان، اجزای تراشه را برای بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان تولید می‌کند و مشتریان آن در ایالات متحده آمریکا شامل اپل و کوالکام هستند.

این کارخانه، قرار است تولید تراشه‌های خود را در سال 2024 آغاز کند و به مشتریان آمریکایی TSMC این امکان را بدهد که محصولات نیمه هادی خود را در داخل کشور تولید کنند. این کارخانه از فناوری 5 نانومتری این شرکت بهره می‌برد و پیش بینی می‌شود 1600 شغل جدید ایجاد کرده و ظرفیت تولید 20،000 در ماه را داشته باشد.

انگیزه ایجاد این کارخانه، جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و بیماری همه گیری COVID-19، کمبودهای تکیه بر کارخانه‌های خارج از کشور و زنجیره‌های عرضه بین المللی است.

بنا بر گزارش‌ها، دولت آمریكا ماه‌ها با TSMC در حال مذاكره بوده است.

رئیس TSMC مارک لئو در ماه اکتبر به نیویورک تایمز گفت که این پروژه به هزینه‌های بالایی نیاز دارد.

این شرکت پیش بینی کرده بین سالهای 2021 تا 2029 حدود 12 میلیارد دلار هزینه کند و قرار است ساخت آن در سال آینده آغاز شود.

TSMC در حال حاضر یک کارخانه در کاما، واشنگتن را اداره می‌کند و دارای مراکز طراحی در آستین، تگزاس و سان خوزه، کالیفرنیا است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها