ادعای غرامت 50 میلیون دلاری از گوگل به دلیل سرقت ادبی

0
242

کمپانی Genius ادعا کرده است که گوگل ، لیریک یا (متن ترانه)ها را از این وب‌سایت کپی کرده است و حال از گوگل 50 میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، در اوایل سال جاری Genius گوگل را متهم به کپی‌برداری کرد. این وب‌سایت به عنوان منبعی بزرگ برای متن ترانه های موجود، چند مدتی است که ادعا دارد گوگل از متن ترانه‌های این وب‌سایت دزدی کرده است؛ اما این بار با قطعیت از گوگل شکایت کرده و از او غرامت می‌خواهد.

بنا بر ادعای Genius، یکی از مهم‌ترین شرکا گوگل LyricFind متون اشعار را مستقیماً از این وب‌سایت کپی کرده است و متعاقباً گوگل آن را در صفحات خود قرار داده است.

حال این سؤال مطرح می‌شود که Genius چگونه از این دزدی اطمینان دارد؟

گفته می‌شود این شرکت از یک watermark انحصاری و پنهان استفاده کرده است. درواقع Genius به‌طور مخفیانه آهنگ‌ها را با الگوهای آپاستروف علامت گذاری می‌کند؛ که در نهایت با کنار هم قرار دادن این اپاستروف و خط‌ها، تبدیل به یک کد مورس (Morse Code) خواهند شد که این کد مورس به معنای ” red-handed ” ترجمه می‌شود.

اکنون باوجوداین مدارک، Genius با قطعیت از گوگل شکایت کرده و به دنبال حداقل 50 میلیون دلار خسارت است.

در پاسخ به اولین ادعاهای Genius، گوگل پستی را در وبلاگ منتشر کرد و گفت: ” اشعاری که در جعبه اطلاعات جستجو می‌بینید مستقیماً از ارائه‌دهندگان متن اشعار تهیه می‌شوند و آن‌ها به‌طور خودکار به‌روز خواهند شد؛ زیرا به‌طور مرتب اشعار جدید و تصحیح‌های جدید را دریافت می‌کنیم. ”

بااین‌وجود، بن گروس، مدیر ارشد استراتژی Genius، در ماه ژوئن با Gizmodo صحبت كرد و گفت: “[Google] دو سال است كه از این موضوع خبر داشته و به‌صورت کاملاً واضح ناعادلانه و ضد رقابتی رفتار کرده است.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها