ادغام سرویس غذای آنلاین Grubhub با Just Eat Takeaway در معامله 7.3 میلیارد دلاری

0
73

اروپایی‌ها {Just Eat Takeaway} کمپانی سرویس آنلاین غذای آمریکایی {Grubhub}  را به مبلغ 7.3 میلیارد دلار خریدند. اوبر به عنوان خریدار عمده بازنده اصلی این بازی شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج و وال استریت، بعد از کش و قوس یک ماهه، کمپانی آمریکایی Grubhub از تاکسی آنلاین اوبر، به عنوان خریدار بالقوه دوری گرفت و حالا اعلام شد که قرار است با کمپانی اروپایی Just Eat Takeaway ادغام شود.

رقم معامله 7.3 میلیارد دلار اعلام شده و قرار است در فصل اول 2021 نهایی شود.

اوبر بسیار تلاش کرد تا سرویس شفارش غذا و تحویل غذا را به صورت هیبریدی دنبال کند اما با انتشار خبر اولیه، سناتورها به مدیران اوبر درباره نقض قوانین ضد تراست در آمریکا هشدار دادند و به همین دلیل کمپانی Grubhub مالک سه برند Eat24، Seamless و MenuPages از ترس نهادهای نظارتی تصمیم گرفت به سوی اروپایی‌ها برود.

این معامله یک غول سرویس آنلاین و تحویل غذا بین دوسوی آتلانتیک ایجاد می‌کند و این کمپانی را رهبر حوزه سرویس غذای آنلاین می‌کند.

گفتنی است بازار مذکور همچنان با رشد تقاضا روبرو بوده و رقابت شدید ادامه دارد.

سخنگوی اوبر پیش‌تر به CNBC گفته بود که آنها حاضر به انجام هر معامله‌ای، به هر قیمت نیستند.

البته فشار سناتورها به Grubhub همچنان وجود خواهد داشت اما نه به اندازه‌ای که آنها روی معامله با اوبر حساس بودند.

«Jitse Groen» مدیر اجرایی Just Eat Takeaway از این معامله ابراز رضایت کرده و گفت به زودی رهبر سرویس آنلاین غذا در جهان {منهای چین} خواهند شد.

لازم به یادآوری است کمپانی Just Eat Takeaway از ترکیب سرویس غذای انگلیسی Just Eat و کمپانی هلندی Takeaway.com ایجاد شده است که حالا با کمپانی Grubhub ادغام خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها