یک تصمیم استراتژیک: ارتقای لپ تاپ یا جایگزینی با یک مدل جدیدتر؟ – بخش دوم

0
209
یک تصمیم استراتژیک: ارتقای لپ تاپ یا جایگزینی با یک مدل جدیدتر؟ - بخش دوم

در بخش اول این گزارش گفتیم که تصمیم گیری در مورد ارتقا یا جایگزینی لپ تاپ یک تصمیم بزرگ است و می تواند برایتان پیچیده باشد. شما باید در نظر بگیرید که آیا این کار ارزشش را دارد – یعنی جایگزینی برایتان بهتر تمام می شود یا با بازسازی و ارتقا بهتر می توانید از پس هزینه های خود برآیید؟ در بخش دوم نیز به این مقوله بیشتر خواهیم پرداخت.

هنگامی که صفحه نمایش شکسته یا خراب است

یک صفحه نمایش لمسی شکسته روی لپ تاپ می تواند کار با لپ تاپ را برایتان غیرممکن کند. به همین دلیل بهتر است که هرچه زودتر نسبت به تعمیر و جایگزینی آن فکر کنید. تعمیر یا تعویض اسکرین قطعا قابل انجام است و به اندازه عوض کردن کل لپ تاپ پرهزینه نیست.

می توانید از وب سایت هایی که تعمیر لپ تاپ را انجام می دهند درخواست خود را ثبت کنید و صفحه نمایش خود را هر چه سریعتر تعمیر کنید. می توانید راهنمای تعمیر گام به گام جایگزینی صفحه نمایش لپ تاپ خاص خود را بخوانید، اما بهتر است که این کار را به یک متخصص بسپارید.

لپ تاپ شارژ نمیشود

جایگزین کردن لپ تاپی که به واسطه نداشتن شارژ روشن نمی شود، معمولا انتظاری بیش از حد است. این احتمال وجود دارد که مشکل از باتری یا شارژ باشد. می توانید آن را با کابل برق، باتری و منابع قدرتی دیگری امتحان کنید تا دریابید که مشکل دقیقا از چه چیزی می تواند باشد. در صورتی که باتری یا شارژر مشکل داشت، می توانید آن را به سادگی جایگزین کنید.

شما می توانید باتری را از پشت لپ تاپ درآورید تا مدل انها را متوجه شوید و از این اطلاعات برای تحقیق در مورد جایگزینی این باتری استفاده کنید. بهتر است سعی کنید که علاوه بر کابل شارژی که می خرید، یک کابل شارژ جداگانه نیز بخرید، تا در صورتی که شارژر شما معیوب شد بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر لپ تاپ شما شارژ را نگه نمی دارد یا مشکلاتی دیگری دارد، هر چه زودتر آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید تا مشکلات سخت افزاری دیگری برای لپ تاپ شما ایجاد نکند.در بخش اول این گزارش گفتیم که تصمیم گیری در مورد ارتقا یا جایگزینی لپ تاپ یک تصمیم بزرگ است

سیستم عامل شما کند شده است

شما به طور کلی نباید یک لپ تاپ کاملا جدید را فقط برای ارتقا سیستم عامل خریداری کنید. درست است که لپ تاپ های جدیدتر با جدیدترین سیستم عامل عرضه می شوند، اما شما تقریبا همیشه می توانید یک سیستم عامل جدید را روی هارد خود نصب و یا ارتقاء دهید.

به عنوان مثال، اگر لپ تاپ شما ویندوز XP را اجرا می کند و شما می خواهید ویندوز 10 را نصب کنید، احتمالا لپ تاپ شما از ارتقای ویندوز پشتیبانی می کند، در این صورت شما فقط می توانید ویندوز 10 را خریداری کنید، XP را از هارد دیسک پاک کنید و سیستم عامل جدیدتر را نصب کنید. تنها چیزی که باید در نظر بگیرید این است که سخت افزار شما باید توانایی اجرای ویندوز جدید و سیستم مورد نیاز برای سیستم عامل را داشته باشد.

سیستم عامل نیاز به حداقل 2 گیگابایت رم، 20 گیگابایت فضای آزاد هارد دیسک، و پردازنده ی 1 گیگاهرتزی یا دارد و لپ تاپ امروزی معمولا این ویژگی ها را دارند و می توانید بدون مشکل به روز رسانی سیستم عامل خود را بدون نیاز به ارتقای لپ تاپ انجام دهید.

با این وجود، تمام لپ تاپ ها نمی توانند این نیاز را برآورده کنند. اگر شما نیاز به RAM بیشتری دارید، احتمالا لازم است که آن را با رم دیگری جایگزین کنید، اما اگر بخواهید پردازنده سریعتری را جایگزین کنید، برای خرید پردازنده سریعتر احتمالا نیاز به خرید یک لپ تاپ جدید دارید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها