ارزان ترین خانه های هوشمند جهان را بخرید!

0
1109

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران موفق شدند نوعی متفاوت از خانه های سه بعدی را طراحی کنند. خانه هایی که جزو برترین خانه های مبتنی بر تکنولوژی جهان محسوب می شوند.

این روزها که قیمت مسکن سر به فلک گذاشته و تعداد زیادی از افراد در به در به دنیال خانه هستند. یافتن خانه هایی که هم قیمت مناسبی داشته باشند و هم جذاب باشند چندان ساده نیست. بر همین اساس نیز، با توجه به استقبال روزافزون از دستگاه‌های جدید حوزه فناوری مانند پرینترهای ۳ بعدی، شرکت‌های کوچک و بزرگی زیادی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، نیز در چند سال اخیر به فکر ساخت و تولید دستگاه‌های پیشرفته‌ای که به چاپ سه بعدی و چند بعدی داده‌های ورودی آن می‌پردازند، افتاده‌اند.

اگر از این بخش عبور کنیم که آیا اساساً شما حاضرید در این نوع خانه ها زندگی کنید یا خیر باید به این موضوع دقت کنیم که می توان این خانه ها را با قیمتی بسیار ارزان تر از خانه های عادی جستجو و خریداری کرد.

اکنون یک شرکت روسی جدیدترین نسخه از خانه های هوشمند را طراحی کرده که با پرینتر سه بعدی چاپ می شود. این شرکت روسی که اِی اِم تی اِسپِتساویا گروپ (AMT-SPETSAVIA group) نام دارد، ادعا کرده است که می‌خواهد با ساخت یک دستگاه پرینتر سه بعدی تحت عنوان اس ۵۰۰ ، یک ساختمان شش طبقه کامل با ابعادی به طول ۱۱.۵ در ۱۱ متر و ارتفاع ۱۵ متر را در کمترین زمان ممکن بسازد.

جالب است این شرکت همچنین در بیانیه دیگری که در یکی از روزنامه‌های روسی آورده شده است، گفته پرینتر سه بعدی اس ۵۰۰ قادر خواهد بود یک وسیله‌ای به طول و عرض ۱۱.۵ در ۱۱ و ارتفاع ۵.۴ متر بسازد.

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که در چند سال آینده، شاهد ساخت و ساز ساختمان و برج‌هایی خواهیم بود که تنها در عرض چند ساعت ساخته و تمام می‌شوند و این کار تنها توسط یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی انجام خواهد پذیرفت.

الکساندر ماسلوف – مدیر عامل این شرکت روسی – گفته است: از طرف شرکت‌های مختلف از ما تقاضاهای بسیاری شده بود که چنین دستگاه بزرگ و پیشرفته‌ای را بسازیم تا رویای ساختمان‌سازی در کوتاه مدت را محقق سازیم.

وی در ادامه اظهار کرده که به تحقق این آرزوی دیرینه و محال بسیار امیدوار است. بر اساس گفته‌های وی، انتظار می‌رود نخستین نسخه از این چاپگر سه بعدی در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی آماده بهره‌برداری شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید