اروپا از گوگل، فیسبوک و توئیتر گزارش‌های ماهانه خواست

0
102

از آنجایی که در شبکه‌های اجتماعی، اخبار و اطلاعات غلط می‌تواند به سرعت پخش شده و تهدیدی برای جامعه ایجاد کند؛ این شبکه‌ها باید انتشار اطلاعات در پلتفرم خود را مدیریت کنند. اتحادیه اروپا نسبت به انتشار اطلاعات غلط نگرانی‌های جدی دارد. در این راستا دو مقام ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که فیس بوک، گوگل و توئیتر باید گزارش‌های ماهانه‌ای برای مبارزه با اطلاعات نادرست ارائه دهند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina؛ اگرچه این اقدامات بلافاصله مانع از انتشار اطلاعات غلط در این شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و مسیر طولانی در پیش دارد ، اما به مرور شرایط را بهتر خواهد کرد.

ورا جورووا، نایب رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اطلاعات غلط نه تنها به سلامت دموکراسی‌ها صدمه می‌زند بلکه به سلامت شهروندان هم آسیب می‌رساند. می‌تواند بر اقتصاد تأثیر منفی گذاشته و واکنش مقامات دولتی را تضعیف کند و بنابراین اقدامات بهداشتی را بی ثمر کند.

وی در ادامه فاش کرد که شبکه تیک تاک به کمپین داوطلبانه اتحادیه اروپا برای مبارزه با اطلاعات نادرست پیوسته است؛ علاوه بر آن شبکه‌های گوگل، فیس بوک، توئیتر و موزیلا نیز به این رفتار و قوانین متعهد شده‌اند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها