ضرر 100 میلیون دلاری اریکسون در چین به دلیل نوسان قیمت فناوری 5جی

0
38

توسعه شبکه 5 جی در حال پیشرفت است و تولید کنندگان چینی در راس امور قرار دارند. در سطح جهانی کمپانی های هوآوی، اریکسون و نوکیا در این مسابقه حضور دارند. با این حال با پیشرفت 5G برخی مسائل به ویژه قیمت دستخوش تغییراتی شده است. طبق گزارش اخیر، غول ارتباطاتی سوئد، اریکسون، به دلیل این نوسان قیمتی، سرمایه‌ی زیادی را از دست داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، به گفته شرکت اریکسون، به دلیل افت ارزش دارایی‌ها در چین، این شرکت ضرر بزرگی را به ثبت رسانده است. عملکرد سه ماهه اول این کمپانی خوب است؛ اما زیان سه ماهه دوم آن از 1 میلیارد کرون سوئدی (حدود 109 میلیون دلار آمریکا) فراتر خواهد رفت.

اریکسون در بیانیه‌ای گفت:”به طور کلی، تجارت 5G اریکسون در چین سودآور است. اما به دلیل بالا بودن قیمت اولیه محصولات جدید، حاشیه سود در سه ماهه دوم سال 2020 احتمالاً منفی خواهد بود.

البته این جریان تاثیر منفی زیادی روی اریکسون ندارد؛ اریکسون، این هزینه‌ها را بخشی از استراتژی کلی برای گسترش تجارت خود در بازارهای کلیدی 5جی می‌داند و اعلام کرده که با سه اپراتور اصلی چین Unicom  China Telecom و China Mobile به توافق رسیده است.

با توجه به محبوبیت فناوری 5G در جهان، درآمد اریکسون امسال 3-4٪ افزایش می‌یابد. این شرکت همچنان به اهداف مالی مورد انتظار خود برای سال 2020 تا 2022 دست پیدا خواهد کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها