از رونق افتادن خودروهای برقی در آمریکا

0
60

رونق خودروهای برقی در آمریکا رو به نابودی است چراکه تولیدکنندگان لیتیوم و نیکل اخراج‌های دسته جمعی را آغاز کرده و پروژه‌های چند میلیارد دلاری را متوقف می‌کنند، زیرا مردم این کشور به فشار برای خرید خودروهای برقی نه می‌گویند.

به گزارش کالاسودا، معادن لیتیوم بسته شده و کارکنان خود را با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی اخراج می‌کنند.

طبق آمار، سال گذشته تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها به جای روی آوردن به خودروهای برقی، به خودروهای هیبریدی روی آوردند.

به آمریکایی‌ها این وعده داده شد که خودروهای برقی و هجوم شغل‌ها به شهرهای کوچک در سرتاسر کشور یک کشف طلای جدید است.

با این حال، با کاهش علاقه به خودروهای برقی، تأسیسات لیتیوم و نیکل – فلزات مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی برای وسایل نقلیه الکتریکی – برای کاهش هزینه‌، اخراج انبوه و تعلیق عملیات در دستور کار قرار گرفته است.

طبق آمار، تقاضا برای خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و در آوریل همان سال ۷۶ درصد افزایش یافت، اما در پایان سال ۲۰۲۳ تعداد خودروهای فروخته شده به ۵۰ درصد کاهش یافت.

خریداران آمریکایی خودرو هنوز تمایلی به مبادله خودروی بنزینی خود برای یک خودروی برقی گران نداشته و نگرانی در مورد توانایی آنها در شارژ آسان خودرو مزیر بر علت شده است.

کاهش علاقه به خودروهای برقی باعث شده است که قیمت لیتیوم از ژانویه سال گذشته بدین سو تا ۹۰ درصد کاهش یابد.

کمپانی فورد ۱۴۰۰ شغل را در کارخانه لیتیوم خود در میشیگان حذف کرده است، در حالی که جنرال موتورز تمامی نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر خود را در کارخانه خود در دیترویت با این وعده که در سال ۲۰۲۵ دوباره نیروها را استخدام خواهند کرد، اخراج کرد.

آلن آمیچی، مدیر عامل مرکز تحقیقات خودرو به NBC News گفت: «من فکر می‌کنم آنچه می‌بینید شیب تغییر سرعت مردم برای خرید خودروهای برقی در وضعیت کنونی است، زیرا گران هستند و نگرانی در مورد زیرساخت شارژ وجود دارد.

اگر شما یک خودروساز کارآمد هستید، سعی می کنید تولید خود را با تقاضا مطابقت دهید. پر کردن یک حیاط با خودروهای برقی که به فروش هم نمی رسند، هیچ فایده ای ندارد.

به طور متوسط، برای خودروسازان فروش خودروهای برقی سه هفته بیشتر از خودروهای بنزینی استاندارد طول می‌کشد و این امر باعث می‌شود که شرکت‌ها برای جذب خریداران، تخفیف‌ها و معاملات با نرخ بهره پایین‌تری ارائه دهند.

در نتیجه، شرکت‌هایی از جمله جنرال موتورز (GM) و فورد مجبور شدند سرعت توسعه کارخانه‌های تولید باتری و باتری‌های برقی ، حتی با وجود وعده‌های جدید برای افتتاح کارخانه‌های تولید بیشتر در دو سال آینده را کاهش دهند.

مری بارا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جنرال موتورز در ماه گذشته در تماسی با سهامداران گفت: «درست است، سرعت رشد خودروهای برقی کند شده است و باعث ایجاد ابهام در بازار شده است. ما برای تقاضا خواهیم ساخت و تحویل خودروهای برقی را از حدود هفت درصد صنعت در سال ۲۰۲۳ به حداقل ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش دهیم که به معنای یک سال دیگر رکورد در فروش خودروهای برقی تعبیه می‌شود.

وی ادعا کرد که جنرال موتورز ۱۰۰ هزار رزرو برای پیکاپ‌های برقی تا سال آینده دارد، اما این هشدار را بیان کرد که اگر تقاضا برای خودروهای برقی تغییر کند، این شرکت به دنبال ساخت خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) بیشتری خواهد بود.

پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز در جلسه سهامداران گفت ما می‌دانیم که بازار خودروهای برقی به صورت خطی رشد نخواهد کرد و آماده هستیم که بین تولید ICE و EV انعطاف پذیر باشیم.

جالب اینجاست که مری بارا در سال ۲۰۲۱  در یک پست لینکدین گفت که خودرو برقی نشان دهنده تغییر قابل توجهی از اهداف جنرال موتورز است که تا سال ۲۰۳۵ فقط خودروهای کاملاً برقی بفروشد و ۲۷ میلیارد دلار در خودروهای برقی سرمایه گذاری کند.

با این حال، جیمز کین، مدیر اجرایی امور مالی و ارتباطات فروش جنرال موتورز به دیلی میل گفت اگرچه نرخ رو به رشد تقاضای خودروهای برقی کند شده است، اما این شرکت معتقد است که هنوز در مسیر درستی حرکت می‌کند.

در فوریه ۲۰۲۳، فورد قول داد که یک کارخانه تولید باتری خودروهای برقی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در میشیگان بسازد تا از قانون مهم آب و هوایی پیشنهادی جو بایدن استفاده کند که تضمین می‌کند تا سال ۲۰۳۲ دو سوم خودروهای فروخته شده در ایالات متحده کاملاً برقی خواهند بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها