از ویرجینیا به فرانسه با کابل زیردریایی گوگل

0
508

کالاسودا – گوگل اعلام کرد که اولین کابل زیردریایی محرمانه میان اقیانوسی این شرکت از ویرجینیا به فرانسه خواهید رسید.

گوگل اعلام کرد که در آخرین پروژه کابل کشی زیرزمینی خود، شرکت به دوبرابر کردن مسیرهای کابلی خود اندیشیده و در فکر گسترش زیرساختهای سرویس ابری خود است.

بر طبق یک اعلانیه، نام این پروژه که مشهور به Dunant است، اقیانوس اطلس را از ساحل ویرجینیا در ایالت متحده آمریکا به ساحل آتلانتیک در فرانسه متصل می کند. این مسیر یادآور پروژه ۴۰۰۰ مایلی کابل اینترنت میان اقیانوسی Marea است که سال گذشته به بهره برداری رسید و از ساحل ویرجینیا با ساحل شمالی بیلبائو در اسپانیا کشیده شد.

داننت در یکی از شلوغ ترین مسیرهای اینترنتی، یک ظرفیت شبکه ی انحصاری را در اختیار گوگل قرار می دهد. ساخت چنین کابلی مزایای مختلفی را ارائه می دهد. گوگل به کمک این دستاورد می تواند برای مدتی طولانی ظرفیت و اتصالی قابل اطمینان را برای مشتریان خدمات ابری خود فراهم کند. به علاوه تأخیر زمانی دستیابی به خدمات این شرکت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

در حال حاضر گوگل دارای ۱۳ سیستم کابل زیردریایی است که ساخت و سرمایه گذاری آن به دهه گذشته برمی گردد. اما آخرین تلاش این شرکت به سرمایه گذاری برای ایجاد کابل های جدید در لس انجلس و شیلی در آمریکای جنوبی بر می گردد. چند ماه بعدتر، گوگل به پروژه های مبتنی بر کنسرسیوم خود اضافه کرد که سیستم کابل کشی زیردریایی ۶۰۰۰ مایلی خود را از ژاپن به استرالیا بکشاند.

اما چرا گوگل در توسعه کابلهای اینترنت اقیانوسی سرمایه گذاری می کند؟ این شرکت همچنین در حال گسترش این خدمات به منظور گسترش کسب و کار خود است. این مراکز دیتا در سراسر جهان گسترش داده شده است و برای پیوستن به این نقاط ، گوگل باز هم سرمایه گذاری خواهد کرد.

هم ‌اکنون بیش‌تر جریان داده‌ های اینترنتی جهان از طریق کابل ‌های زیردریایی انجام می‌ گیرد درحالی که پیش از این بیش‌تر ترافیک اینترنت از طریق ماهواره‌ها در جریان بود. قرار دادن کابل در زیر دریا نیازمند کشتی‌ های خاصی است که می‌ توانند روزانه تا بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیش بروند. همچنین از آن‌جا که فیبرهای نوری که مخصوص انتقال داده هستند بسیار نازک ‌اند، باید با لوله، سیم‌ های فولادی و پلاستیک پوشانده شوند تا از آسیب در امان بمانند. کابل ‌ها معمولا در معرض حملات کوسه ‌ها هستند. این نوع حملات یک بار در سال ۲۰۱۴ گوگل را مجبور به تعمیر و پوشاندن بخش‌ هایی از کابل ‌ها با پوشش‌ های کولار کرد. گوگل در همان زمان فعالیت در زمینه ساخت کابل “سریع ‌تر” را آغاز کرده بود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید