از چه روش هایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟

1
481
از چه روش هایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟

از چه روش هایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟کالاسودا – احتمالا بارها برایتان پیش آمده که خواستار به اشتراک گذاری لینکی در یک سایت یا شبکه اجتماعی هستید، اما آدرس URL طولانی آن لینک شما را از این کار منصرف کرده است.

کوتاه کننده لینک ها یک ابزار در وب است که به شما اجازه می دهد لینک های طولانی را برای یک وب سایت خاص کوتاه کرده و لینک کوتاه شده را در سایت یا شبکه های اجتماعی بگذارید. کوتاه کننده لینک گزینه مناسبی برای کوتاه سازی لینک خصوصا برای به اشتراک گذاری در وبلاگ، ایمیل، شبکه های اجتماعی و پیام رسان هاست. همچنین این لینک های کوتاه شده تاثیر مثبتی در سئو سایت داشته و به دلیل کوتاه بودن آدرس در زمان و وقت کاربر صرفه جویی می کنند.

از چه سایت هایی باید لینک را کوتاه کنیم؟

سایت های زیادی در دنیا وجود دارند که امر کوتاه کردن لینک را بر عهده دارند. از معروف ترین سایت های خارجی کوتاه کننده لینک می توان به سرویس کوتاه کننده‌ لینک goo.gl گوگل اشاره کرد که را که از سال ۲۰۰۹ فعالیتش را آغاز کرده بود. اما خبر بد اینکه این سایت محبوب تا پایان سال جاری به خدمات خود پایان داده و چند ماه پیش به طور رسمی اعلام کرد که دیگر این سرویس را پشتیبانی نخواهد کرد.

بعد از این تاریخ دیگر این سرویس به طور کامل قطع می شود اما لینک های ایجاد شده کار خواهند کرد. اما نیاز به نگرانی نیست، چرا که سرویس های جایگزین زیادی حتی به فارسی وجود دارند که می توانند همان کار را انجام دهند. در زیر به چند نمونه از سایت های کوتاه کننده لینک فارسی و انگلیسی در فضای مجازی اشاره می کنیم.

سایت Yon.ir

از چه روش هایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟

یکی از سایت های بدون تبلیغات و معروف ایرانی در این زمینه که برای بسیاری از کاربران خدمات کوتاه کردن لینک را به خوبی به انجام می رساند، سایت یون است. طبق گفته این سایت، یون یک سرویس هوشمند و رایگان کوتاه کننده لینک است که با آن می توانید لینک های بلند خود را کوتاه کرده و در همه جا به اشتراک بگذارید. شما می توانید پس از کوتاه کردن لینک های خود ، با قرار دادن علامت + در مقابل آدرس لینک تان، تحلیل جامعی از کسانی که بر روی لینک تان کلیک کرده اند را مشاهده نمایید. لینک هایی که توسط yon.ir برای شما کوتاه می شوند، تاریخ انقضا ندارند و به صورت دائمی می توانید از آنها استفاده کنید. این سایت یکی از سایت های امن است که در

سایت jee.ir

یکی دیگر از سایت های فارسی پیشرفته کوتاه کننده لینک، جی است که با زبان فارسی و بر اساس نیاز کاربران فارسی زبان طراحی شده و آمارهای مطلوبی نیز از میزان بازدید و کلیک روی لینک به شما بازتاب می دهد. همچنین این سرویس ابزارها و افزونه های مختلفی برای کارایی بهتر دارد که می توانید با کمک آنها فعالیت های خود را خصوصا در شبکه های اجتماعی هوشمندانه تر کنید. طبق گفته این سایت سیستم آمارگیر jee.ir کلیه آمار های سمت کاربر را ثبت می کند و آمارهایی همچون شهر بازدید کننده دستگاه کاربر و لینک ارجاع دهنده میزان بازدید به صورت منحصر به فرد و تعداد بازدید ها توسط هر فرد از طریق این سیستم شدنی است. کاربر می تواند مخاطبان خود را هدفمند کرده و لینک هایی خاص برای آنها بسازد.

سایت Ytre.ir

این سایت یکی دیگر از سرویس های کوتاه کننده لینک به زبان فارسی است که مانند یون، سرویسی بدون تبلیغات و کاملا رایگان است و با استفاده از آن می توانید لینک های خود را مختصر نموده و در سایت یا شبکه های اجتماعی منتشر نماید. همچنین در این سایت نیز آنالیزی دقیق از لینک خود بدست آورید. اما این آمار را چگونه به دست خواهید آورد؟ علاوه بر یادآوری راحت تر امکان مشاهده آمار کامل با اضافه کردن info/ به آخر لینک تولید شده برای شما فراهم شده است. از ویژگی های جذاب این سایت می توان به سرعت مطلوب و بهینه ایجاد لینک و همچنین نسخه موبایلی آن اشاره کرد. با کمک نسخه موبایلی و همچنین ربات تلگرامی این سایت می توانید هر جا که دسترسی به اینترنت داشتید، لینک های خود را به اشتراک بگذارید.

ربات تلگرام، محبوب کاربران ایرانی

هرچند که سایت های کوتاه کننده لینک زیادی وجود دارند، اما تلگرام نیز به نوبه خود در این راه گام هایی را برداشته و بسیاری از کاربران و ادمین های ایرانی که از تلگرام استفاده می کنند از این سرویس برای کوتاه کردن لینک خود استفاده می کنند. البته سرویسی که تلگرام در اختیار کاربران قرار می دهد یک ربات تلگرامی به نام ShortUrlBot است که به شما کمک می کند تنها با چند حرکت، هر لینکی را که می خواهید کوتاه کنید. این کار می توانید از آدرس زیر استفاده کنید: https://telegram.me/ShortUrlBot

پس از زدن گزینه Start، و دادن لینک خود به این ربات می توانید کوتاه شده لینک خود را همان لحظه تحویل گرفته و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سایت Bitly

از چه روش هایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟

این سایت خارجی یکی از سرویس های کوتاه کننده لینک است که طیف وسیعی از خدمات از ساده سازی تا به اشتراک گذاری و … را به انجام می رساند. تنها با یک کلیک می توانید، به سرعت لینک های خود را سفارشی و کوتاه کنید. اکانت رایگان این سایت می تواند تا 500 لینک مهم و برند و 10 هزار لینک غیربرند را برای شما کوتاه کند. یکی از گزینه های محبوب در وب است که ابزاری مانند نمایش history، ابزار به اشتراک گذاری و تنظیمات پیشرفته دیگر دارد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
2 سال پیش

Thank you for great information.