استارت آپ ها کشاورزی را رونق بخشیدند

0
296
استارت آپ ها کشاورزی را رونق بخشیدند

استارت آپ های ایرانی به کمک صنعت کشاورزی کشور آمدند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، استارت آپ های ایرانی که در اقتصاد کشور به کار گرفته شده اند تا کنون موجب رونق در بخش های مختلف از جمله صنعت کشاورزی شده اند.

بنابراین گزارش، استارتاپ کشت نگاران امید با ارائه اطلاعات آنلاین به کشاورزان و مدیران مزرعه، سبب افزایش بهره وری کشاورزی شدند و با ارائه راهکارهای بهبود عملکرد، کمک قابل ملاحظه ای به مدیریت بهینه کشاورزی کشور کرده اند.

ایده اولیه استارتاپ کشت نگاران در انتهای سال 1396 شکل گرفت.

پس از بررسی دقیق تر ایده و دریافت مشاوره از افراد مختلف، به یک جمع بندی در خصوص هدف و آرمان تشکیل گروه خود با ماهیت نوآورانه رسیدیم. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته استارتاپ‌های حوزه مدیریت مصرف آب و مدیریت بهینه کشاورزی به شدت مورد توجه و اقبال قرار گرفته اند و پیشگامی ایران همپای سایر کشورهای پیشرفته، مزیت قابل توجهی برای کشور ایجاد می کند.

فعالیت گروه با تمرکز در بخش تحقیق و توسعه از اواخر سال 96 به طور رسمی آغاز شد که این تلاش‌ها با اضافه شدن بخش‌های مختلف نظیر بازاریابی و مدیریت استراتژی و بازار تا نیمه اول 97 کامل تر شد. این کار تا نیمه سال 1397 به بلوغ لازم برای طرح به عنوان ایده کسب و کار رسید و در مرداد 97 به عنوان یک گروه در مرکز شتاب دهنده دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

در این مرکز شتاب دهی، خدمات متنوع و مهم برای افزایش سرعت رشد استارتاپ‌ها از قبیل برگزاری جلسات مشاوره، معرفی به مشتریان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی ارائه می‌شود.

هدف اصلی استارتاپ کشت نگاران امید با نام تجاری ستلارم ( satelarm)، استخراج اطلاعات مکانی از زمین‌های کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است. این اطلاعات که با سرعت، در سطح کل زمین‌های کشاورزی و با دقت قابل قبول، تولید می‌شود، می‌تواند برای اشخاص و سازمان‌های مختلف مرتبط با فعالیت کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. کشاورزان، مدیران مزرعه، سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط مانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان‌های حقوقی دولتی مانند بانک کشاورزی به عنوان مشتریان این اطلاعات شناخته شده اند.

مشتریان در صورت استفاده از این سامانه می‌توانند اطلاعات ارزشمندی از وضعیت مدیریت مزرعه، سلامت گیاه و… کسب کنند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها