هسته کامل لینوکس در اختیار ویندوز 10 قرار می گیرد

0
345
هسته کامل لینوکس در اختیار ویندوز 10 قرار می گیرد

کمپانی مایکروسافت قصد دارد کرنل ( هسته) کامل لینوکس را در ویندوز 10 قرار دهد. در سال های اخیر مایکروسافت شگفتی های بسیاری را ایجاد کرده است. حال به نظر می رسد این موضوع می تواند شگفتی مایکروسافت را در سال های اخیر کامل کند.

مایکروسافت برخی از موارد مانند Bash shell را به ویندوز اضافه کرده یا OpenSSH در ویندوز 10 و حتی حضور اوبونتو و فدورا در استور مایکروسافت قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار می دهد. حال اضافه شدن هسته کامل لینوکس به این لیست می تواند جذابیت های بسیاری را برای کاربران ایجاد کند.

تابستان امسال هسته کامل لینوکس در اختیار ویندوز 10 قرار می گیرد

مدیرکل مایکروسافت در این زمینه اعلام کرد که تابستان امسال این پروژه آغاز می شود و یک هسته ی سفارشی شده برای پایه گذاری جدیدترین سیستم عامل ونیدوز بر مبنای لینوکس (WSL) ساخته می شود. هسته ی این نسخه بر مبنای ورژن 4.19 است که آخرین نسخه پایدار لینوکس به شمار می رود.

مایکروسافت قصد دارد لینوکس را در ویندوز 10 ادغام کند و این کار از طریق یک فضای کاربری که از استور گوگل نصب شده است ارتباط برقرار می شود. به طور کلی این تغییر بسیار بزرگ شرایط خیره کننده ای دارد و اولین بار است که هسته ی لیونوکس به عنوان بخشی از ویندوز در اختیار کاربران قرار می گیرد. به نظر می رسد این به روزرسانی ویندوز 10 با کد 19H2 در اواخر سال جاری توسعه پیدا کند.مایکروسافت وعده داده است که این نسخه را به طور کامل و به صورت اپن سورس با قابلیت ساخت  WSL شخصی و توانایی تغییرات در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد.تابستان امسال هسته کامل لینوکس در اختیار ویندوز 10 قرار می گیرد

مایکروسافت به تازگی Windows Terminal را رونمایی کرده است، دستور جدیدی برای محیط هایی مانند PowerShell, Cmd و WSL طراحی و توسعه پیدا کرده است.

با این وجود باید دید هسته کامل لینوکس در چه تاریخی برای ویندوز 10 توسعه پیدا می کند و این موضوع که آیا هسته کامل لینوکس تمام نیاز های توسعه دهندگان را برطرف می کند یا به زمان بیشتری پس از عرضه این هسته کامل نیاز دارد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها