استفاده‌ی مایکروسافت از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در آموزش و پرورش

0
186

مایکروسافت معتقد است فناوری‌های مانند هوش مصنوعی AI و واقعیت مجازی VR می‌توانند به تمرکز دانشجویان و دانش‌آموزان آینده کمک کنند. به گفته مایکروسافت، هوش ترکیبی کلید تقویت عملکرد دانش آموزان در مدارس و دانشگاه است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، در دو سال گذشته، مایکروسافت در حال گمانه زنی‌هایی در زمینه‌ی فناوری‌های “class of 2030 ” است؟ این کمپانی امروز در کنفرانس آموزشی و فناوری Bett در لندن، چشم انداز خود را برای کلاس یک دهه آینده ارائه داد.

دانیل مک داف، محقق مایکروسافت، توضیح داد که هوش ترکیبی وقتی اتفاق می افتد که یک فناوری کاملاً در خدمت کاربر باشد، نه برعکس. وی گفت: “امروزه بیشتر فناوری‌ها به صورت صفحه نمایش ارائه می‌شوند که محتاج توجه ما هستند”.

“همکاری بین انسانها و هوش مصنوعی می‌تواند قدرتهای فوق بشری را در دستان انسان قرار دهد؛ تا در راستای یادگیری از آنها بهره ببرند، اما آنچه اهمیت دارد این است که این سیستم‌ها برای اهداف ما کار کنند.”

مایکروسافت به ویژه به عنوان بخشی از ابتکار عمل و نوآوری خود در “کلاس 2030” از هوش ترکیبی به عنوان فناوری یاد کرده است که به انسانها در یادگیری مهارتهای اجتماعی و عاطفی کمک می‌کند و در مدارس مؤثرتر خواهد بود.

به منظور شفاف سازی، مک داف پروژه “focus agent” را که در حال کار بر روی آن است، ارائه داد. یک دستیار شخصی دیجیتالی پیشرفته که می‌تواند به عنوان مثال به دانشجویان کمک کند تا به کارهای خاصی بپردازند. در ابتدای روز، از کاربر می‌پرسد که چه برنامه‌ای دارد و زمانی را برای تمرکز بر روی کارهای خاص او برنامه ریزی می‌کنند. با نزدیک شدن زمان کار، دستیار می‌تواند از کاربر بپرسد که چگونه می‌خواهد در رسیدن به هدف خود پیش برود، و پس از اتمام این کار، به کاربر اجازه می‌دهد احساس خود را در مورد کار توضیح دهد؛ آیا می‌خواهد آن را تکرار کند یا خیر؟

وی افزود که مایکروسافت در حال ساخت نسخه‌های دیجیتالی دستیاران شخصی است که ممکن است به صورت مربی و راهنمای زندگی نیز ظاهر شوند.

نمونه دیگر از هوش ترکیبی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای درک کار دانش آموزان به طور مشترک است. فن آوری های ترکیبی هوش مصنوعی دارای کاربردهای بیشماری در کلاس‌ها و مدارس هستند، برخی از آنها پیش از این در فناوری 2020 پایه گذاری شده‌اند که شامل ابزارهای AR و VR است.

به طور مشابه، این شرکت در حال کار بر روی یک پروژه تشخیص حرکت است، بنابراین کاربران می‌توانند فیلم‌ها را کنترل کرده، موسیقی پخش کنند و یا با دستیار دیجیتال تماس بگیرند.

مترجم ارائه و پرزنتیشن مایکروسافت، یک افزونه PowerPoint است که به صورت آنی از حرف‌هایی که معلم بر زبان می‌آورد زیر نویس پخش می‌کند.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها