استفاده از هندزفری افسردگی و آلزایمر می آورد ؟!

0
820

کالاسودا_استفاده مداوم از هندزفری خطرات پرشماری برای کاربران دارد. اگرچه بسیاری از علاقه مندان به هندزفری برای استفاده از این محصول توجیهاتی دارند.

هندزفری در بسیاری از موارد کاربردی است و نمی توان گفت کاربران باید به طور کلی هندزفری ها را فراموش کنند، اما به نظر می رسد گوش‌دادن به موسیقی با صدای بلند افزون بر آسیب به شنوایی بر سایر نواحی بدن تاثیر منفی دارد.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌ها دریافتند افسردگی و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از طریق هندزفری در ابتلای افراد به بیماری آلزایمر اثرگذار است.

برهمین اساس است که کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند درصورت ابتلا به افسردگی کمی هندزفری های خود را کنار بگارند و  به دلایل مختلف به متخصص مراجعه و از راهکار‌های استاندارد درمان این اختلال روانی بهره‌مند شوند، درکنار درمان‌های دارویی یا روان درمانی، انجام ورزش، تغذیه سالم، پوشیدن البسه با رنگ‌های روشن، قرارگرفتن درمعرض تابش نور خورشید و مواردی ازاین دست نیز می‌تواند به درمان این اختلال کمک کند.

در ضمن برای برای جلوگیری از آسیب شنوایی نیز، استفاده نکردن از هندزفری، هدفون و هدست‌ها یا استفاده از آنها با تنظیم صدای استاندارد، استفاده ازگوشی محافظ درزمان کار با تجهیزات و وسایل صنعتی، پرهیز از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و درمان هرچه سریع‌تر عفونت‌های گوش میانی از بروز این مشکل در افراد جلوگیری می‌کند.

بر اساس پژوهش ها، ناشنوایی وکم شنوایی  ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند حتی در سطح کم می‌تواند سبب آسیب به ساختار مغزی شود .

بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر درسراسرجهان مبتلا به افسردگی هستند و  ۴۶۶ میلیون نفر نیز درمعرض کم شنوایی قراردارند که هردو گروه به شدت درمعرض ابتلا به بیماری ناتوان کننده زوال مغز قرار دارند.اما آیا می توان هندزفری ها را مسئول این اتفاق دانست؟

به نظر شما چند درصد از افرادی که در مترو،اتوبوس و …هندزفری در گوش دارند از این مسائل باخبرند؟

                                                     با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید