استفاده از هوش مصنوعی بایدو برای تشخیص افرادی که ماسک نمی‌زنند

0
407

چین با استفاده از هوش مصنوعیِ بزرگترین موتور جستجوگر خود با نام بایدو /baidu ، به شناسایی افرادی که از ماسک صورت استفاده نمی‌کنند؛ می‌پردازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از thenextweb، با افزایش مرگ و میر و ترس و وحشت از کروناویروس مرگبار، شرکت‌های چینی برای جلوگیری از گسترش آن دست به اقداماتی سازنده زده‌اند. در این راستا موتور جستجوی پیشرو چینی با نام بایدو از یک مدل هوش مصنوعی برای کشف افرادی که ماسک صورت ندارند؛ استفاده می‌کند.

از آنجا که کروناویروس قادر است از طریق تماس نزدیک با فرد آلوده و با سرفه، عطسه یا قطرات تنفسی منتقل شود، دولت چین استفاده از ماسک صورت را اجباری کرده و به مردم آموزش داده شده تا در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی ازماسک صورت استفاده کنند.

در این راستا برخی از مردم ممکن است بنا به دلایلی از ماسک صورت استفاده نکنند و شناسایی این افراد کار سختی است. اینجاست که هوش مصنوعی بایدو به کمک چین آمده است.

این شرکت اعلام کرده است که این مدل را برای بیش از 100،000 تصویر آموزش داده تا دقت پیش بینی 96.5٪  استاندارد کرده است. از آنجا که بسیاری از کارخانه‌ها و مشاغل در چین پس از تعطیلات سال نو قمری، کار خود را از سر گرفته‌اند، مهم است که شرکت‌ها افرادی را که ماسک نمی‌پوشند را شناسایی کنند تا از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری شود.

بایدو در گذشته از هوش مصنوعی خود برای شناسایی چهره استفاده کرده و اینک نیز ادعا می‌کند این یک مدل هوش مصنوعی AI برای شناسایی افرادی که ماسک بر روی صوت خود ندارند؛ مفید است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از 51000 مورد تأیید شده و مبتلا به کروناویروس در چین ثبت شده است که تعداد کشته شدگان در آن 1600 نفر است.

شرکت‌ها در چین در تلاش هستند تا ابزارها و بودجه لازم را برای تحقیق در زمینه‌ی درمان ویروس کشنده کرونا فراهم کنند. در اوایل این ماه، Baidu و غول تجارت الکترونیکی Alibaba مدل‌های منبع باز هوش مصنوعی خود را به دانشگاه و مراکز پزشکی در جهت کنترل کروناویروس ارائه داده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها