استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های لحظه‌ای در کشاورزی

0
141

امروزه هوش مصنوعی در بخش کشاورزی نیز استفاده می‌شود و با کشاورزی هوشمند می‌توانیم بهره وری را افزایش دهیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، با استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در کشاورزی و به لطف حسگرهای از راه دور و هوشمند، پهپادها، حسگرهای GPS، می‌توان از آب، زمین، علف کش ها و حشره کش های کمتری استفاده کرد.

طبق پیش بینی‌ها بازار کشاورزی از 8.5 میلیارد دلار در سال جاری به 15.6 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش می‌یابد و به لطف نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب و هوا و تأثیرات زیست محیطی کشاورزی روند صعودی خواهد داشت.

Solinftec که راه‌حل‌های کشاورزی ارائه می‌کند، یک سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری را جذب کرده است. این کمپانی از حسگرها، رایانه‌ها و نمایشگرها در مزرعه استفاده می‌کند تا اطلاعاتی را در زمان واقعی در بخش محصولات، تجهیزات، ورودی‌ها و شرایط آب و هوایی به مشتریان ارائه دهد.

نرم افزار مدیریت عملیات این کمپانی که توسط یک پلتفرم هوش مصنوعی Alice AI پشتیبانی می‌شود، به مشتریان اجازه می‌دهد تا به طور بهینه عملیات کشاورزی را برنامه ریزی کنند و تصمیمات و تنظیماتی را در زمان واقعی اعمال نمایند.

Alice AI از مجموعه‌ای از ابزارهای از جمله یادگیری ماشین، الگوریتم‌های شناسایی تحت نظارت و بدون نظارت، بینایی کامپیوتری و ماژول‌های شناسایی، علاوه بر سایر الگوریتم‌ها مانند لجستیک، موقعیت یابی جغرافیایی و خوشه بندی استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، برای سمپاشی با مواد شیمیایی، Solinftec داده‌های جمع آوری شده از دستگاه‌ها را با داده‌های آب و هوا ترکیب می‌کند تا کشاورزان بتوانند در زمان واقعی و متناسب با محصول این کار را انجام دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها