تغییر ماهیت صنعت گیمینگ توسط Web3

0
73

Web3 و متاورس دو موضوع داغ در محافل فناوری هستند؛ بر اساس گزارش Crunchbase تمایل سرمایه گذاران در پلتفرم‌های بلاک چین بیشتر شده و یکی از زمینه‌هایی که به آن توجه‌ی زیادی نشان می‌دهند صنعت گیمینگ است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در اوایل مارس، گروهی از سرمایه‌گذاران بزرگ، از جمله میلیاردر بیل آکمن و غول بازی Animoca Brands، از صندوق سرمایه‌گذاری جدید Web3 با تمرکز بر متاورس، بازی و برنامه‌های اجتماعی رونمایی کردند.

در همان زمان، Griffin Gaming Partners، یک صندوق VC متمرکز بر بازی، رونمایی کرد که 750 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

صنعت گیمینگ و Web3

Web3 نحوه طراحی و ساخت بازی‌ها را تغییر می‌دهد و با وعده پاداش‌های مبتنی بر توکن، کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتری را ترغیب خواهد کرد.

این تغییر به گونه‌ای است که تا چند سال دیگر از بازی نه تنها به عنوان یک صنعت، بلکه به عنوان یک اقتصاد یاد می‌کنیم.

برای استودیوهای گیمینگ این تغییر یک سناریوی برد-برد است.

مدل UGC به‌ویژه به Web3 که مبتنی بر شبکه‌های بلاک چین غیرمتمرکز است، کمک می‌کند.

علاوه بر این، Web3 به طور فزاینده‌ای مرزهای بین بازی و امور مالی را از بین می‌برد.

در بازی‌های سنتی، دارایی‌ها تنها در داخل بازی وجود دارند؛ اما دارایی‌ها در بازی‌های Web3 قادر هستند به محیط‌های دیگری منتقل شوند.

اکنون شاهد گسترش ترند بازی برای کسب درآمد (P2E) از فضای بلاک چین هستیم که توسط بازی‌هایی مانند Axie Infinity، The Sandbox و Splinterlands رایج شده و در دوران همه گیری بیشتر شده است.

بازی در اقتصاد گیگ

این تغییر هنوز در ابتدای راه است؛ اما در نهایت گیمینگ به بخشی از مدل اقتصاد گیگ تبدیل خواهد شد. توسعه بازی‌های آزاد به سمتی پیش می‌رود که به یک جریان درآمدزا تبدیل می‌شوند. در نهایت در  این محیط،، فرصت‌های بازاریابی و برندسازی جدیدی پدیدار خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها