ساخت اسپیکر قابل حمل از زباله های غیر قابل بازیافت ممکن شد

0
595
ساخت اسپیکر قابل حمل از زباله های غیر قابل بازیافت ممکن شد

پلاستیک یکی از مواد به شدت مضر برای طبیعت است و زباله های پلاستیکی تبدیل به معضلی برای دنیا شده است که در حال تسخیر اقیانوس ها، زمین و هوا است. برخی از انواع پلاستیک به راحتی بازیافت می شوند، اما برخی دیگر مانند بسته بندی های حباب دار و پالت های کششی غیرقابل بازیافت هستند.

طراحی اسپیکر قابل حمل بی سیم از زباله ها

استودیو طراحی Gomi مستقر در برایتون انگلیس فکری به حال این زباله ها کرده و از آن یک اسپیکر قابل حمل بی سیم ساخته است و این پلاستیک ها را دوباره به چرخه استفاده و بازیافت برگردانده است. ابعاد این اسپیکرهای قابل حمل تنها ۱۳۸ در ۲۷۰ در ۸۰ میلی ‌متر بوده و نسخه بلوتوث آن ۴ است. با هر بار شارژ اسپیکر نیز می‌ توان به مدت ۱۸ ساعت به موسیقی گوش داد.

نظر مدیر شرکت چیست؟

تام میدس مدیر شرکت گومی در این باره می گوید: «ما می‌ خواهیم زباله‌ هایی را که قرار است سوزانده و یا مدفون شوند، به یک اسپیکر قابل حمل بلوتوثی تبدیل کنیم. این پلاستیک های انعطاف پذیر به طور گسترده توسط شهرداری های بریتانیا به عنوان غیرقابل بازیافت شناسایی می شوند و بنابراین فکر می کنیم که این طرح نوآورانه می تواند ارزشمند باشد و موجب نشود که زباله ها محیط زیست ما را به خطر بیاندازند. ما می توانیم این مواد را به اشیا مطلوب تبدیل کنیم».

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها