اشتباه نرم افزاری یک بانک مشهور را ورشکسته کرد!

0
1927

کالاسودا_یک اشتباه نرم افزاری باعث شد بانکی در آمریکا تا مرز ورشکستگی پیش برود. این اشتباه نرم افزاری بانک مذکور را ورشکستگی پیش برد.

ماجرا از چه قرار است؟

یک نرم افزار بانکی مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است. مشکلاتی که حتی تا مرز حذف کاربران و شکایات سنگین آن ها پیش رفته است.

در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ولزفارگو در امریکا که چهارمین بانک بزرگ این کشور حسوب می شود، به علت اشتباه یک نرم افزار در زمینه محاسبه تغییرات وام مسکنشان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

مشکل از کجا آغاز شد؟

درواقع این نرم افزار تغییرات مذکور در وام ۶۲۵ مشتری بانک ولز فارگو را نادیده گرفته یا اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نکرد. همین مساله در نهایت باعث شد تا ۴۰۰ مشتری بانک یادشده مقروض و بدحساب تلقی شوند و در نهایت مجبور به تخلیه منازل خود به علت سلب حق اقامه دعوی شوند.

مشکل مذکور در حد فاصل ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵ رخ داده و مشکل و خطای نرم افزاری مذکور پس از این تاریخ برطرف شده است. بانک ولز فارگو به علت وقوع این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی و تصریح کرده که برای جبران خسارات وارده به مشتریانش ۸ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

نرم افزارها همیشه ایمن نیستند

این نخستین بار نیست که اشتباهات و تخلفاتی از این دست در بانک ولز فارگو رخ می دهد. این بانک چندی قبل هم بر مبنای اطلاعات درآمدی نادرست وام های مسکن خاصی را برای برخی افراد صادر کرده بود و حتی در سال ۲۰۱۶ به ایجاد حساب های بانکی قلابی به منظور بالاتر نشان دادن آمار فروش و درآمد خود متهم شده بود.

در دنیای پُرتلاطم کسب‌وکارها، اطلاعات مهم‌ترین ابزار هستند. با تکیه‌بر تحلیل اطلاعات، قدرت تصمیم‌گیری مدیران افزایش می‌یابد و می‌توانند آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۷۰درصد کسب‌وکارها در دو سال نخست تاسیس، به‌دلیل عدم‌دسترسی به اطلاعات کافی و عدم تحلیل صحیح آن‌ها، شکست می‌خورند.

استفاده از یک نرم‌ افزار حسابداری مناسب که بتواند گزارش‌های مورد نیاز شما را ارائه دهد، سبب رشد سازمان شما می‌شود. از طرفی سازمان‌ها همواره نیازمند ارائه‌ی گزارش‌های قانونی مانند گزارش خرید و فروش فصلی، ارزش‌افزوده و اظهارنامه مالیاتی هستند و حسابداران زمان بسیاری را بابت تنظیم آن‌ها صرف می‌کنند. استفاده از نرم‌ افزارحسابداری باید کمک کند تا حسابداران و مدیران مالی با صرف زمان کم‌تر، گزارش‌هایی دقیق‌تر ارائه دهند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید