اعتراض وزیر علوم به اینستاگرام

0
226

وزیر علوم در واکنش به اقدام اینستاگرام مبنی بر بستن صفحه چند تن از مقامات کشورمان، حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی را بست.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: به دلیل برخورد غیر منطقی اینستاگرام و اطاعت از دولت آمریکا در محدود کردن و مسدود کردن صفحات برخی از کاربران ایرانی برای مدتی صفحه خودم را غیر فعال می‌کنم.

وی ادامه داد: از این بابت از عزیزانی که مطالب من را از این طریق دنبال می‌کنند پوزش می‌طلبم.

وزیر علوم افزود: بزودی به روش دیگری برای برقراری و حفظ این ارتباط اقدام خواهم کرد.

این در حالی است که اینستاگرام هفته گذشته به بهانه قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست های آمریکا، صفحه چند تن از فرماندهان سپاه همچون سردار «قاسم سلیمانی» را بست. همچنین حساب کاربری تعدادی از مقامات دولت ایران نیز در اینستاگرام بسته شد.

در واکنش به این اقدام اینستاگرام، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور از احتمال فیلتر شدن این شبکه اجتماعی در ایران خبر داد.

«جواد جاویدنیا» در این باره گفت: اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران است. هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به دنبال برقراری مذاکره بوده‌ است، اما این اقدام کافی نیست.

وی افزود: اگر راهی بجز فیلترینگ باقی مانده اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود اما اگر راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست. این در حالی است که نمونه‌های داخلی خوبی در کشور وجود دارد که می‌تواند جایگزین صفحه اینستاگرام خارجی شود.

یادآور می شود، هنوز تعدادی از مقامات ایرانی همچون «عبدالرضا همتی» رئیس کل بانک مرکزی از طریق حساب کاربری خود در اینستاگرام با شهروندان ایرانی در ارتباط هستند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها